Yazar "Birlik, Tuba" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Üniversite öğrencilerinde bilişsel duygu düzenleme, öz şefkat ve flört şiddeti arasındaki ilişki(Düzce Üniversitesi, 2019) Birlik, Tuba; Şişman, Nuriye YıldırımGiriş ve Amaç: Gelişim süreci içerisinde olan üniversite öğrencileri için hızla değişen günümüz dünyasına sosyal, duygusal ve bilişsel olarak uyum sağlamak oldukça zordur. Bu süreci kolay hale getirmek ve gelecekte psikolojik iyilik halinin olabilmesi için duyguları tanıma ve yön verme süreci oldukça önemlidir. Bu bağlamda araştırma, üniversite öğrencilerinde bilişsel duygu düzenleme, öz şefkat ve flört şiddeti arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla yürütülmüştür. Yöntem: İlişki arayıcı tipteki bu araştırmanın evrenini, Düzce Üniversitesi'nde 2016-2017 eğitim öğretim döneminde öğrenim görmekte olanbütün Fakülte ve Yüksekokulundaki toplamda 13933 öğrenci oluşturmaktadır. Örnekleme için toplam 623 öğrenci seçilmiştir. Veriler Kişisel Bilgi Formu, "Bilişsel Duygu Düzenleme Ölçeği", "Öz-Şefkat ölçeği" ve "Flört Şiddeti Ölçeği" aracılığı ile toplanmıştır. Verilerin analizi SPSS Statistics 22 paket programında, betimleyici istatistikler, Pearsonkorelasyon analizi, basit doğrusal regresyon, t-test ve tek yönlü varyans analizi (Anova) kullanılarak değerlendirilmiştir. Bulgular: Araştırmaya alınan öğrencilerin %51,4'ü erkektir ve öğrenim gördükleri okullara göre %17,3'i işletme fakültesinde, %15,4'ü mühendislik fakültesinde, %13,2'si sağlık bilimleri fakültesinde ve %12,2'si teknoloji fakültesinde okumaktadır. Araştırma kapsamındaki öğrencilerin %37,2'sinin halen süren flört ilişkisi bulunduğunu ve %7,8'i bu ilişkisinde şiddete uğradığını %5,7'si ise flört ilişkisinde şiddet uyguladığını belirtmiştir. Bilişsel duygu düzenleme ve kadın olmak flört şiddetini artırırken, öz şefkat ve şiddete başvurma flört şiddetini azaltmaktadır.Özellikle şiddet davranışları yüksek olan üniversite öğrencilerine halk sağlığı hemşireleri tarafından danışmanlık verilerek, eğitim ve farkındalık çalışmaları ile bu davranışların azalmasına ve geleceğin sağlıklı bireylerinden sağlıklı bir toplumun oluşmasına katkı sağlanabilir.