Yazar "Birgin, Osman" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarına Hangi Öğrenme Fırsatlarını Sunuyoruz? Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Dersi Örneği(2021) Güneş, Gönül; Açıkyıldız, Gökay; Birgin, Osman; Çelik, Derya; Arabacı, Duygu; Güler, Mustafa; Gürsoy, KadirBu çalışmada Türkiye’deki ilköğretim matematik öğretmeni adaylarına Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması derslerinde sunulan öğrenme fırsatlarının belirlenmesi ve üniversite yerleşkelerinin bulunduğu bölgeler açısından karşılaştırılması amaçlanmıştır. Tarama yönteminin kullanıldığı çalışmanın örneklemini Türkiye’de 12 bölgedeki 21 üniversiteden 4. sınıfa devam etmekte olan toplam 1386 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Örneklemdeki üniversitelerin seçiminde Türkiye İstatistiki Bölge Birimleri Düzey 1 sınıflamasındaki 12 bölge dikkate alınmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Teacher Education and Development Study in Mathematics (TEDS-M) çalışmasında kullanılan “Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Öğrenme Fırsatları” ölçeği Türkçeye uyarlanmış ve kullanılmıştır. Yapılan analizlerde betimsel istatistikler ve tek yönlü ANOVA testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, Türkiye genelinde öğretmen adaylarının eğitim fakültelerinde öğrendikleri öğretme yöntemtekniklerini gözlemleme, bu yöntem ve teknikleri uygulama, yaptıkları uygulamalara ilişkin yansıma yapma, geri bildirim alma ve son olarak öğrencileri tanımaya ilişkin öğrenme fırsatlarına sıklıkla sahip olmadıkları tespit edilmiştir. Özellikle öğrenciyi tanıma, geri bildirim alma ve uygulamalarına ilişkin etkili yansımalar yapmaya dönük öğrenme fırsatları diğerlerine kıyasla öğretmen adaylarının en az deneyime sahip olduğu öğrenme fırsatları olmuştur. Ayrıca öğretmen adaylarının deneyimledikleri öğrenme fırsatlarının bölgeler arasında anlamlı bir şekilde farklılaştığı bulunmuştur. Bu farklılaşmayı oluşturan faktörleri belirleyebilmek amacıyla üst ve alt gruplarda yer alan bölgelerdeki üniversitelerde yürütülen uygulamaların çeşitli boyutlardan derinlemesinearaştırılması önerilmektedir.Öğe İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Matematik Öğretmeye Hazır Olma, Öğretmen Eğitimi Programının Tutarlılığı ve Etkililiği Hakkındaki İnançları(2020) Gürbüz, Ramazan; Güler, Mustafa; Gürsoy, Kadir; Aydın, Serhat; Arabacı, Duygu; Birgin, Osman; Güneş, GönülBu çalışmanın amacı Türkiye’de farklı üniversitelerdeki ilköğretim matematik öğretmeni (İMÖ) adaylarının matematik öğretmeye hazır olma, öğretmen eğitimi programının tutarlılığı ve etkinliğine ilişkin inançlarını karşılaştırmalı olarak ortaya koymaktır. Araştırmanın örneklemini Türkiye’nin farklı bölgelerinde yer alan 21 üniversitedeki dördüncü sınıfta öğrenim gören 1431 İMÖ adayı oluşturmaktadır. Üniversitelerin belirlenmesinde Türkiye İstatistiki Bölge Birimleri Sınıflandırmasında (İBBS) Düzey 1’deki 12 bölge dikkate alınmıştır. Veriler Teacher Education and Development Study in Mathematics (TEDS-M) çalışmasında kullanılan Türkçeye uyarlaması yapılan “Öğretmen eğitimi programının tutarlılığı hakkında inançlar”, “Öğretmen eğitimi programının etkinliği hakkındaki inançlar” ve “Matematik öğretmeye hazır olma hakkındaki inançlar” ölçeğinden toplanmıştır. Nicel veriler SPSS kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlar; İMÖ adaylarının öğretmen eğitimi programının tutarlığı ve öğretim elemanlarının etkinliği hakkında nispeten olumlu inançları benimsediklerini ve matematik öğretmeye hazır olduklarına inandıklarını göstermiştir. Buna ek olarak İMÖ adaylarının inançlarının üniversitelerin bulunduğu bölgeler açısından farklılaştığı da ortaya çıkmıştır. Bu farklılaşmaların lehte ve aleyhte bazı bölgelerde toplandığı tespit edilmiştir. Ortaya çıkan bu sonuçların olası nedenlerinin derinlemesine inceleneceği nitel çalışmaların yapılması önerilmektedir.Öğe İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Meslek Olarak Öğretmenliği Seçmeye Yönelik Motivasyonlarının İncelenmesi(2018) Çelik, Derya; Güneş, Gönül; Birgin, Osman; Özmen, Zeynep Medine; Aydın, Serhat; Gürbüz, Ramazan; Güler, MustafaBu çalışmanın amacı, ilköğretim matematik öğretmeni (İMÖ) adaylarının öğretmenlikmesleğini seçmeye yönelik motivasyonlarını incelemektir. Betimsel nitelikteolan bu araştırmada alan taraması (survey) yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini,Türkiye’deki 21 üniversitenin İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı’nınson sınıfında öğrenim gören toplam 1350 öğretmen adayı oluşturmaktadır.Veri toplama aracı olarak İMÖ adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik motivasyonölçeği ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Verilerin analizi SPSS programı kullanılarakbağımsız örneklemler için t-testi ve ANOVA testleri ile yapılmıştır. Bu araştırmadaİMÖ adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik meslek seçiminde içsel motivasyonfaktörlerinin dışsal motivasyon faktörlerine göre daha çok belirleyici olduğu belirlenmiştir.Araştırmada öğretmenlik mesleğinin seçiminde içsel ve dışsal motivasyon faktörlerinincinsiyet bakımından anlamlı fark oluşturmadığı saptanmıştır. Buna karşınbaşarı algısı yüksek olan ilköğretim matematik öğretmeni adaylarında içsel motivasyonfaktörlerinin meslek seçiminde daha çok belirleyici olduğu tespit edilmiştir.