Yazar "Bilir, Zeynep Topcu" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Okul Öncesi Eğitimin İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin Türkçe Dil Becerilerine Etkisi(2015) Erkan, Semra; Bilir, Zeynep TopcuBu araştırma okul öncesi eğitiminin ilköğretim birinci sınıf öğrencilerinin Türkçe dil becerilerinin gelişimine olan etkisini çeşitli değişkenlere göre incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu ilköğretim okullarının birinci sınıflarına 2010-2011 eğitim-öğretim yılında başlayan 205 çocuk oluşturmuştur. Çalışmanın verileri "Kişisel Bilgi Formu" ve "Okuma Yazma Becerileri Ölçekleri" kullanılarak toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler, Kruskal Wallis Testi ve Mann Whitney-U Testi ile değerlendirilmiştir. Çalışmanın sonuçları, öğrencilerin Türkçe dil becerileri üzerinde okul öncesi eğitim, anne ve baba öğrenim düzeylerinin istatistiksel olarak anlamlı bir fark yarattığını ancak; kardeş sayısı ve cinsiyet faktörlerinin dil becerileri üzerinde anlamlı bir fark yaratmadığını ortaya koymuşturÖğe A Study on the Depiction of Disability in Illustrated Story Books(Expert Projects Publishing, 2015) Gönen, Mübeccel; Dursun, Aylin; Bilir, Zeynep Topcu; Tarman, İlknur; Nur, İmrayThe aim of the present study is to examine illustrated storybooks depicting people with disabilities, in terms of their content and the type of disabilities they feature and to analyze the disabilities in the books that could be reached. The study was carried out in the survey design. Within the scope of the study, three largest bookstores in Ankara, Turkey and the websites offering online book shopping were surveyed and 234 illustrated story books were reviewed. Among these books, 30 illustrated storybooks, which depict people with disabilities, were included in the study. In order to examine the characters with illnesses and disabilities in the illustrated books, the study employed "the Checklist to be used for Analysis of Children's Literature that includes People with Disabilities used in Inclusive Education", which was developed by Blaska. Although some examples found by the study results were rather negative, there are still some illustrated storybooks that depict disability correctly and help children respect people with disabilities by providing them with appropriate understanding of people with disabilities and disabilities themselves. However, despite the increase, it was seen that the number of books in this field is not sufficient.