Yazar "Bilgiç, Emine Nur Ünveren" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe THE EFFECTS OF LIFELONG LEARNING TENDENCIES ON CRITICAL THINKING AND COMPUTATIONAL THINKING SKILLS(2021) Çam, Emre; Bilgiç, Emine Nur Ünveren; Hamutoğlu, Nazire Burçint is aimed to examine the effects of computational thinking skills and critical thinking skills of students enrolled in the pedagogical formation certificate program, which is considered within the scope of lifelong learning in education faculties, on lifelong learning skills in this study. Scanning model principles were taken into account in order to achieve the aim. Structural regression analysis was used to test the relationship between variables in the study. The data were collected from 240 students who are continuing the pedagogical formation certificate program, which is based on lifelong learning. The Critical Thinking Scale (CT), Computational Thinking Self-Efficacy Scale (CoT) and The Lifelong Learning Tendency Scale (LLL) were used to collect the data. According to the results, CoT has a direct and significant effect on CT at the rate of 84%, and the CoT directly explains LLL at a rate of 59%Öğe İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Eğitsel Matematik Oyun Tasarlama ve Uygulama Deneyimleri(2021) Bilgiç, Emine Nur ÜnverenAraştırmanın amacı; ilköğretim matematik öğretmen adaylarının eğitsel oyun tasarlama ve uygulama süreçlerini derinlemesine incelemektir. Araştırmada, çoklu durumları eşzamanlı olarak inceleyerek araştırma sorularına ilişkin derinlemesine ve detaylı bilgi edinmek amacıyla nitel paradigma takip edilerek ortak durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırma Marmara Bölgesi’ndeki bir üniversitede 2017-2018 Eğitim Öğretim Yılı Bahar Yarıyılında öğrenim görmekte olan 14 kız 7 erkek olmak üzere toplam 22 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Öğretmen adaylarının tasarladıkları oyunlar 31 maddelik ‘Eğitsel Oyunları Değerlendirme Gözlem Formu’ ndan (EODGF) ile değerlendirilmiştir. Öğretmen adaylarına oyun tasarımı ve uygulama sürecine ilişkin görüşlerini almak amacıyla yazılı bir form yöneltilmiş ve elde edilen yazılı veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırmanın bulgularından hareketle öğretmen adaylarının eğitsel oyun tasarlamaya yönelik teorik ve uygulamalı bilgilerinde eksiklikler olduğu ortaya konulmuştur. Bu bağlamda eğitsel oyunların tasarımı, oyun teorisi, eğitsel oyun tasarımı modelleri gibi konuların ve bu oyunların matematik eğitimindeki yerinin derinlemesine ele alınabileceği teorik ve uygulamalı, zorunlu bir dersin müfredatta yer alması önerilmektedir.Öğe Yüksekö¤retim De¤erlendirme ve Kalite Güvencesi Kapsam›nda Gerçeklefltirilen Durum Raporlar›n›n Tematik Olarak ‹ncelenmesi: ‹ngiltere ve Türkiye Örne¤i(2022) Hamutoğlu, Nazire Burçin; Bilgiç, Emine Nur Ünveren; Elmas, MuzafferBu çal›flmada 2015 y›l›ndan bu yana ortaya koydu¤u amaçlar› gerçeklefltiren Yüksekö¤retim Kalite Kurulu’nun (YÖKAK) 2016, 2017 ve 2018 y›llar›nda de¤erlendirme ve kalite güvencesi kapsam›nda yay›nlad›¤› durum raporlar› n›n tematik olarak incelenmesi amaçlanmaktad›r. Buna ek olarak, çal›flma kapsam›nda elde edilen sonuçlar ‹ngiltere’nin kalite güvence ve de¤erlendirme sistemi ile karfl›laflt›r›lm›flt›r. Bu noktadan hareketle, kalite güvencesinde ileriye yönelik yap›labilecek sürdürülebilir geliflim planlar›ndaki iyilefltirmelere yönelik önerilere yer verilmifltir. Çal›flmada s›n›rl› say›da kayna¤› n derinlemesine betimlenmesi ve incelenmesi hedeflendi¤i için nitel bir paradigma takip edilerek durum çal›flmas› deseni kullan›lm›flt›r. ‹çerik analizinin kullan›ld›¤› çal›flmada, yüksekö¤retimde kalite kapsam›nda faydalan› lan toplam 77 kaynak içerik analizi yöntemi ile incelenmifltir. Çal›flmada elde edilen sonuçlar, kalite güvence sisteminin kalbini oluflturan kurumsal özerklik ve liderlik çal›flmalar›n› uluslararas›laflma kapsam›nda ele almas› ve ileriye yönelik misyonlar›n oluflmas›nda öneriler sunmas› aç›s›ndan önemlidir. Türkiye’deki yüksekö¤retim kurumlar› aras›nda ifl birli¤i ve eklemlenme kapsam›nda hem diploma programlar› hem de mikro kredilendirme sistemlerine yönelik ileriye dönük öneriler sunulmufltur.