Yazar "Bergut, Murat" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Göçmen öğrencilerin yoğun olduğu okullarda okul ve sınıf yönetiminde karşılaşılan durumlar(2024) Bergut, Murat; Atmaca, TanerBu araştırmada göçmen öğrencilerin yoğun olduğu okullarda okul ve sınıf yönetiminde karşılaşılan olumlu-olumsuz durumlar incelenmiştir. Araştırmada nitel metodoloji içerisinde yer alan durum çalışması deseni tercih edilmiştir. Veriler 2022-2023 eğitim öğretim yılında Düzce ili merkez ilçesinde göçmen öğrencilerin yoğun olduğu okullarda görev yapan 5 okul yöneticisi ve 11 öğretmen ile yüz yüze görüşülerek alınmıştır. Veriler içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Verilerin çözümlenmesinden sonra üç ana temaya ulaşılmıştır. Araştırma bulgularına göre sınıf ve okul yönetiminde olumsuz durumlar daha fazla olsa da olumlu durumlar ile de karşılaşılmıştır. Yaşanılan bu durumun, okula, sınıfa, öğretmenlerin mesleki gelişimlerine, öğrencilerin akademik ve sosyal gelişimlerine hem olumlu hem de olumsuz etkilerini olduğu görülmektedir. Ayrıca okul yöneticileri, göçmen öğrencilerin uyum süreçleri için hem akademik hem yönetsel bazı özel çalışmalara da yer vermektedir.Öğe Göçmen öğrencilerin yoğun olduğu okullarda okul ve sınıf yönetiminde karşılaşılan durumların incelenmesi(Düzce Üniversitesi, 2023) Bergut, Murat; Atmaca, TanerBu araştırmada göçmen öğrencilerin yoğun olduğu okullarda okul ve sınıf yönetiminde karşılaşılan durumlar incelenmiştir. Araştırma ile göçmen öğrencilerin eğitim sürecinde karşılaşılan engelleri, başarılı olmalarını etkileyen faktörleri ve destek duydukları durumları anlamak hedeflenmiştir. Araştırma sonuçlarının eğitim yöneticilerine, öğretmenlere ve ilgili paydaşlara göçmen öğrencilerin okula uyum sürecinde ve akademik başarılarının artmasında etkili yöntemler geliştirme konusunda rehberlik sunması amaçlanmaktadır. Araştırmada 2022-2023 eğitim öğretim yılında Düzce ili Merkez ilçesinde göçmen öğrencilerin yoğun olduğu okullarda görev yapan 5 okul yöneticisinin ve 11 öğretmenin yüz yüze görüşülerek görüşleri alınmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formu üzerinden yapılan görüşmeler içerik analizi yöntemiyle yorumlanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre olumsuz durumlar daha fazla olsa da olumlu durumlar ile de karşılaşılmıştır. Araştırma sonuçları göçmen öğrencilerin okul ve sınıf yönetimine olumlu ve olumsuz etkilerinin olduğunu, göçmen öğrenciler ile diğer öğrenciler arasındaki ilişkilerin okul yönetimine yansıyan olumlu ve olumsuz etkilerinin olduğunu, göçmen öğrencilerin akademik performansının okul ve sınıf yönetimine olumlu ve olumsuz etkilerinin olduğunu, göçmen öğrencilerin okula olumlu ve olumsuz etkilerinin olduğunu, göçmen öğrenciler ile ilgili yaşanan sorunların pedagojik, yönetsel ve sosyal olduğunu, okul yöneticilerinin göçmen öğrencilere yönelik yönetsel çalışmalarda bulunduklarını göstermektedir. Göçmen öğrencilerin okul ve sınıf yönetimine iletişim engelleri, sınıf kurallarına aykırı davranışlar, şiddet, derse katılımda zorluklar, gruplaşma, müfredatı işlemeyi zorlaştırma, dikkat dağınıklığı gibi olumsuz etkileri bulunurken, dil öğrenimine bağlı kolaylıklar, yetenekleri keşfetme, çok kültürlülük, empati yapma, öğretmenlerin öğretim tekniklerinde değişiklik yapması gibi olumlu etkileri olduğu da belirlenmiştir. Göçmen öğrenciler ve diğer öğrenciler arasındaki ilişkiler incelendiğinde akran şiddeti, dışlanma ve etiketlenme, velilerden olumsuz tepkiler şeklinde olumsuz durumların olduğu, ayrıca empatiyi öğrenme, kültürel etkileşim, akran öğrenmesi gibi olumlu durumların da olduğu belirlenmiştir. Göçmen öğrencilerin akademik performansı incelendiğinde dil engelinden kaynaklı zorluklar, motivasyon düşüklüğü gibi olumsuz durumlar görülürken, bazı göçmen öğrencilerin akranlarından başarılı olmaları gibi olumlu durumlar da görülmüştür. Göçmen öğrencilerin okula etkileri incelendiğinde ise bazı velilerin olumlu bazı velilerin de olumsuz tutumlar sergileyerek okul iklimini olumlu veya olumsuz etkiledikleri sonucuna ulaşılmıştır.