Yazar "Bayraktar, Murat" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Design and Implementation of a Wireless Charging System Connected to the AC Grid for an E-Bike(Mdpi, 2022) Yıldırız, Emin; Bayraktar, MuratThis paper aims to design an IPT for wireless charging of an e-bike and to control the charge of the e-bike from the primary-side. Optimum IPT design has been made according to the 36 V battery bank requirements. The no-load condition test has been performed before charging started in the IPT system connected to the AC grid. The primary-side DC-link voltage of 4-5 V required for this test is provided by the designed forward converter. The charge control has been also made from the forward converter on the primary-side. For this, the forward converter's operation in peak current mode (PCM) has been used. Finally, a prototype has been implemented that works at a maximum DC/DC efficiency of 87.52% in full alignment and 83.63% in 3 cm misalignment. The proposed control algorithm has been tested in this prototype at different load stages.Öğe Elektrikli bisikletin kablosuz şarjının denetimi için ileri dönüştürücü uygulaması(Düzce Üniversitesi, 2020) Bayraktar, Murat; Yıldırız, EminGünümüzde otomotiv teknolojisi elektrikli araçlar üzerine yoğunlaşmaktadır. Elektrikli araçların kullanımını daha da yaygınlaştıracak teknoloji bu araçların hızlı ve kolayca şarj olmasına bağlıdır. Bireysel kullanım açısından elektrikli bisikletler günümüzde yaygın şekilde kullanılmaktadır. Bu tez, elektrikli bisikletlerin kablosuz şarjı ile ilgilidir. Bunun için 36 V'luk batarya grubuna sahip 250 W'lık bir elektrikli bisikletin kablosuz şarjı için endüktif güç aktarım sistemi tasarlanmış ve deneysel olarak gerçekleştirilmiştir. Endüktif güç aktarımında Seri-Seri rezonans topolojisi kullanılmış ve tasarımda kablosuz güç aktarım standartları dikkate alınmıştır. Elektrikli araçların kablosuz şarjında genelde alıcı ve verici tarafta 400 V doğru akım barası kullanılmaktadır. Ancak düşük güçlü ve 36 V gerilime sahip bir batarya grubu için tasarlanacak endüktif güç aktarımı için 400 V yerine 60 V doğru akım barası daha uygundur. Bu durumda eviriciyi beslemek için birincil tarafta düşürücü bir doğru akım- doğru akım dönüştürücü gerekmektedir. Bu tezde 230 V alternatif akım şebeke doğrultulduktan sonra eviriciyi beslemek için ileri dönüştürücü tasarlanmıştır. Batarya şarj sırasında eşdeğer empedans değeri değiştiği için, rezonansta çalışan güç aktarım sisteminin sekonder akım ve gerilimi değişmektedir. İkincil tarafın yüksüz kalması veya hizalama hatalarında evirici akımının aşırı artmasını engellemek ve şarj seviyesine göre alıcı tarafın uygun akım ve gerilim seviyesinde kalmasını sağlamak için, gerekli denetim algoritması da ileri dönüştürücü üzerinde tasarlanmıştır. İleri dönüştürücünün çıkışındaki akım ve gerilim bilgisi dikkate alınarak, analog olarak kablosuz şarjın denetimi sağlanmıştır. Bunun için tepe akım kipinde çalışan dönüştürücü için iki adet sezici direnç kullanılarak iki ayrı akım seviyesi kullanılmıştır. İlk akım seviyesi sabit akım bölgesi, ikinci akım seviyesi ise sabit gerilim bölgesi için kullanılmıştır. Tepe akım kipinde çalışan ileri dönüştürücünün ve geliştirilen denetim algoritmasının başarımı, hem benzetim programı ile hem de deneysel olarak değişken yüklerde test edilmiştir. Buna göre tasarlanan endüktif güç aktarımı %94 verim ile ve ileri dönüştürücü %92 verim ile çalışmaktadır.Öğe IPT design with optimal use of spiral rectangular coils for wireless charging of e-tricycle scooters(Elsevier - Division Reed Elsevier India Pvt Ltd, 2022) Yıldırız, Emin; Kemer, Salih Burak; Bayraktar, MuratOne of the most important research topics in wireless charging is the development of optimal coil pads. In this paper, an optimal inductive power transfer (IPT) system that meets the wireless charging requirements of an e-tricycle scooter has been designed. For an effective IPT design, the parameters such as resistance and inductance of the coil that affect the power transfer efficiency must be calculated correctly. The resistance and inductance calculation per winding has been taken into account instead of using the average winding dimensions of the primary and secondary pads due to the small size of the coils. The resistance and self-inductances of air-core spiral rectangular coils, and mutual inductance between them for a distance of 100 mm have been calculated with high accuracy using this method. Critical magnetic coupling factor, primary and secondary quality factors and maximum operating frequency have been considered as system stability criteria. The optimal IPT system that meets the criteria and uses minimum copper has been experimentally performed. The performance of the optimal IPT has been investigated firstly at equivalent AC load, and then resistive load by connecting the active rectifier to the secondary-side. The efficiency of DC to DC has been achieved as 89.2% in approximate load conditions.(c) 2021 Karabuk University. Publishing services by Elsevier B.V. This is an open access article under the CC BY-NC-ND license (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/).