Yazar "Bayraktar, Merve" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Bankacılık sektöründe marka sadakatine etki eden değişkenlerin incelenmesine yönelik bir uygulama(Düzce Üniversitesi, 2020) Bayraktar, Merve; Faiz, EmelDeğişen pazarlama anlayışı ve gelişen teknoloji ile birlikte, müşteriler için ulaşılması kolay ve çok sayıda alternatif mal ve hizmet sunulmaktadır. Müşteriler, oluşan rekabet ortamının menfaatlerinden yararlanarak; düşük tahammül seviyesi ile markalardan olan talep ve beklentilerini üst düzeyde tutmakta, sadakat duygusu geliştirecekleri markayı özenle seçmektedirler. Bu bağlamda özellikle mensubu olduğu hizmet sektörünün özen gerektiren doğası gereği, bankalar için yeni müşteri kazanma çabaları mevcut müşterileri muhafaza etmekten daha yüksek maliyetli hale gelmekte, bu durum da marka sadakati kavramının önemini ortaya çıkarmaktadır. Marka güveni, marka memnuniyeti, marka kişiliği ve marka inovatifliği değişkenlerinin bankaların kendilerine sadık müşteriler oluşturma çabalarında etken faktörlerden olduğu görülmektedir. Bu doğrultuda, çalışmanın amacı, bankacılık sektöründe marka sadakatine etki eden değişkenlerin incelenmesidir. Çalışmada kolayda örnekleme tekniğinden yararlanılmış olup, çevrimiçi anket tekniğiyle Düzce ili Merkez ilçesinde ikamet etmekte olan 276 banka müşterisinden elde edilen veriler analize tabi tutulmuştur. Elde edilen veriler, betimleyici analizler, faktör analizi, korelasyon ve regresyon analizleri ile incelenmiştir. Çalışma kapsamında, marka güveni, marka memnuniyeti, marka kişiliği ve marka inovatifliği değişkenlerinin her birinin marka sadakatini pozitif etkilemekte olduğu görülmektedir. Ayrıca marka inovatifliğinin marka memnuniyeti üzerinde; marka memnuniyetinin marka güveni üzerinde ve son olarak marka kişiliğinin marka memnuniyeti üzerinde pozitif etkileri olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Sözcükler: Marka İnovatifliği, Marka Güveni, Marka Memnuniyeti, Marka Kişiliği, Marka SadakatiÖğe SÜRDÜRÜLEBİLİR TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİNDE TEDARİKÇİ DEĞERLENDİRME KRİTERLERİNİN DEMATEL YÖNTEMİYLE İNCELENMESİ VE AHŞAP SEKTÖRÜNDE BİR UYGULAMA(2022) Coşkun, Birol; Yıldız, Mehmet Selami; Bayraktar, MerveTedarikçi seçimi birbiri ile çelişkili hedeflerin maksimizasyonunu amaçladığından çok kriterli karar verme problemleri arasında kabul edilmektedir. İşletmeler müşterilerin taleplerini yerine getirebilmek için ekonomik faktörlerin yanı sıra, çevresel ve sosyal faktörleri de önemle dikkate almaktadır. Çalışmanın ana amacı sürdürülebilir bir tedarik zinciri içerisinde tedarikçi seçimi kriterlerinin değerlendirilmesi, hangi kriterlerin daha fazla ağırlığa sahip olduğunun belirlenmesidir. Çalışmada, sürdürülebilir tedarik zinciri performansını değerlendirmek için ekonomik, çevresel ve sosyal faktörleri kapsayan bir kavramsal çerçeve geliştirilmiştir. Bu 3 ana kritere ek olarak 9 tane alt kriter de çalışmaya dahil edilmiştir. Çalışmada doğal ahşap kaplama sektöründe faaliyet göstermekte olan bir firmanın tedarikçi seçimi konusunda sürdürülebilirlik performanslarını ölçebilmek için DEMATEL yöntemi uygulanmıştır. Uygulamanın sonunda her kritere ait ağırlık derecesi hesaplanmıştır. Çalışma kapsamında değerlendirilen firma için sürdürülebilir tedarikçi seçim kriterlerinde öncelikle ekonomik, daha sonra sosyal ve çevresel boyutun önemli olarak görüldüğü, tedarik maliyetinin en önemli performans kriteri olduğu ortaya çıkmıştır. Kriterlerin etkileyen ve etkilenen şeklinde birbirlerine göre önem seviyesi belirlenmiştir. İşletmenin tedarikçi seçiminde odaklanması gereken performans kriterleri ortaya konmuştur.Öğe Takım oluşturma ve takım devamlılığı arasındaki ilişkidetakım performansının aracılık rolü(2021) Taşgit, Yunus Emre; Bayraktar, Merve; Öney, Mehmet; Kaplan, NisaBu araştırma, takım oluşturma, takım performansı ve takım devamlılığı arasındaki ilişkileriincelemeyi amaçlamaktadır. Bu kapsamda takım performansının aracılık rolünün tespit edilmesiaraştırmanın temel problemini oluşturmaktadır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli tercihedilmiştir. Veriler, anket tekniği ile toplanmıştır. Toplamda 375 katılımcıdan elde edilen verilerüzerinden araştırma modeli test edilmiştir. Verilerin analizinde SPSS 21.0 ve LİSREL 8.72programları kullanılmıştır. Analiz sonucunda takım oluşumu ve takım devamlılığı ile ilgili tekboyutlu, takım performansı ile ilgili iki boyutlu (sosyalleşme, dayanışma) bir yapıya ulaşılmıştır.Takım yapısı, takım performansı ve takım devamlılığı arasında yüksek düzeyde pozitif yönlüanlamlı ilişkiler tespit edilmiştir. Takım oluşturma ve devamlılık arasındaki ilişkide performansanlamlı düzeyde kısmi aracılık etkisine sahipken dayanışma performansının sosyalleşmeperformansına nispeten daha önemli bir kısmi aracılık rolüne sahip olduğu belirlenmiştir.