Yazar "Baydaş, Abdülvahap" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe A Comparative Analysis of Consumers for Determining the Perception and Attitudes of Domestic Production Applications in Terms of Following Innovations(Seymur AĞAZADE, 2020) Baydaş, Abdülvahap; Ata, SerhatBu çalışma yenilikleri takip açısından tüketicilerin yerli üretim uygulamalarına yönelik algı ve tutumlarını belirlemeyi ve bu uygulamalar doğrultusunda tüketici algı ve tutumların nasıl ve ne yönde şekillendiğini açıklamayı amaçlamıştır. Bu doğrultuda toplanan veriler yapısal eşitlik modeli ile analiz edilmiştir. Sonuçlar uzun vadede teknolojik gelişmeleri, kaliteyi, rekabetçiliği ve maliyet avantajını dikkate alan tüketicilerin, daha fazla risk aldığını ve yeni bir yerli ürün piyasaya sürüldüğünde acele ettiğini ve ürüne erken adapte olduğunu, daha fazla muhafazakarlık gösteren ve yerli ürünlerin korunmasına önem veren tüketicilerin, yerel ekonomi ve emek nedeniyle daha fazla yerli ürüne odaklanma eğiliminde olmasına rağmen geç çoğunluğu oluşturduğunu, dahası yerli ürün konusunda çok katı tutum gösteren tüketicilerin ise geleneksel sona kalan tüketici grubunu oluşturduğunu ortaya koymuştur. Bu bulgular hem üreticiler hem de tüketiciler için birtakım öneriler sunmaktadır.Öğe ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI AÇISINDAN KADIN TÜKETİCİLERİN BİREYSEL YENİLİKÇİLİĞİ İLE MÜZİĞE GÖRE MAĞAZADA KALMA VE SATIN ALMA DAVRANIŞLARI İLİŞKİSİ: GİYİM VE KİŞİSEL BAKIM SEKTÖRÜ ÜZERİNE BİR UYGULAMA(Düzce Üniversitesi, 2022) Baydaş, Abdülvahap; Ata, Serhat; Çetinkaya, FatmaHızla değişen perakende sektöründe ayakta durmaya çalışan mağazalarda tüketiciyi çeken atmosfer gittikçe önem kazanmaktadır. Bu atmosfer içinde en büyük paylardan birine sahip olan müzik de git gide önemli hale gelmektedir. Yapılan araştırmalar incelendiğinde müziğin satın alma davranışlarında büyük bir paya sahip olduğu görülmektedir. Bunun yanında bireysel yenilikçilik kavramı da gittikçe gelişen ve değişen teknoloji de önemli kavramlardan biri haline gelmiştir. Bu çalışmada kadın tüketicilerin bireysel yenilikçiliğinin müziğe göre mağazada kalma süreleri ve satın alma davranışlarına etkisi alışveriş açısından değerlendirilerek giyim ve bakım sektörü üzerinde anket çalışması gerçekleştirilmiştir. Çalışma kapsamında 393 kadın katılımcıdan toplanan verilere SPSS (Statistical Package for Social Science) paket programında faktör analizi ve güvenilirlik testleri ile birlikte etki ve aracılık testlerini gerçekleştirmeye yönelik regresyon ve process makro analizleri uygulanmıştır. Ampirik araştırma sonuçları bireysel yenilikçiliğin, müziğe göre mağazada kalma süresi ve satın alma alma üzerinde amlamlı bir şekilde etkili olduğunu, ayrıca mağazadan alışveriş alışkanlıklarının da söz konusu ilişkide kısmi aracılık rolüne sahip olduğunu göstermektedir.Öğe AN EMPIRICAL STUDY TO DETERMINE THE IMPACT OF BLACK FRIDAY DAYS ON CONSUMER PURCHASING BEHAVIOR(Yusuf ÖCEL, 2020) Baydaş, Abdülvahap; Ata, Serhat; Kök, NesimiThe success of companies operating in global markets depends on knowing the cultural values of the society to be sold well and applying this in the local market. A more micro understanding prevails in postmodern marketing strategies that replace mass production and consumption in modern society. Firms direct marketing by addressing the cultural differences of consumer groups. In recent years, one of these applications primarily in the United States and then other countries in the world and is reaching Turkey and the Black Friday shopping day. The research was carried out by applying a face-to-face questionnaire with 385 persons, mainly in the western black sea and marmara region in 2019. Both most significant findings obtained from the results of both studies will be applied in the world non-working Black Friday in Turkey can be summarized as follows. Approximately half of the participants were found to shop on Black Friday and more electronics and items such as clothes were purchased. As a result of the factor analysis, 6 (six) factors are effective in Black Friday shopping, and they are named as virtual shopping, Black Friday shopping, shopping satisfaction, discounted shopping, store shopping whit campaign and discounted product preference. When the means are compared, it has been found that the perception of Black Friday is higher among women than men, the interest in electronic stuffs is higher than clothes, and the shopping is made for special days rather than need.Öğe HEDONİK TÜKETİM EĞİLİMLERİNİN DEMOGRAFİK ÖZELLİKLER BAĞLAMINDA İNCELENMESİ: TÜRKİYE ÖZELİNDE BİR UYGULAMA(Düzce Üniversitesi, 2024) Baydaş, Abdülvahap; Cengiz, SercanAraştırmanın temel amacı, tüketicilerin demografik özellikleri ile hedonik (hazcı) tüketim boyutları arasındaki ilişkileri saptamaktır. Araştırma anakütlesini; 18 yaşından büyük Türkiye genelini yansıtan 685 birey oluşturmuş ve veriler çevrimiçi (online) anket tekniği ile toplanmıştır. Araştırma kapsamında toplanan verilere; betimleyici istatistikler, faktör analizi, t-testi ve ANOVA analizleri yapılmıştır. Veriler SPSS ve AMOS paket programları aracılığıyla sisteme yüklenmiş ve analize tabi tutulmuştur. Elde edilen analiz sonuçlarına göre; kadınların erkeklere göre hedonik tüketim eğilimlerinin daha yüksek olduğu, Eğlence, gösteriş, hediyeleşme amaçlı tüketimde bekâr tüketicilerin daha hedonik eğilimler sergilemekte oldukları sosyalleşme amaçlı tüketimde ise evli tüketicilerin daha hedonik eğilimler sergiledikleri bulunmuştur. Ayrıca 18-25 yaş grubundaki ve öğrenci grubundaki bireyleri daha hedonik eğilimli olduklarına ulaşılmıştır. Sosyalleşme amaçlı tüketimde gruplar arasında bir farklılık olmamakla birlikte genel hedonik eğilimler bağlamında ortaöğretim grubundaki bireylerin diğerlerinden farklılaştığı görülmektedir. Son olarak gösteriş amaçlı tüketimde gruplar arası bir farklılık oluşmamakla beraber diğer hedonik tüketim boyutları ile gelir grupları arasında farklıkların olduğu belirlenmiştir.Öğe REKLAM VE ETKİLİ REKLAM UNSURLARININ BELİRLENMESİNE YÖNELİK UYGULAMALI BİR ARAŞTIRMA(Batı Karadeniz Akademisyenler Derneği (BAKAD), 2019) Baydaş, Abdülvahap; Yaşar, Mehmet EminAraştırma reklam mecralarının etkinliği ve reklam mecralarının tüketici satın alma davranışı etkisi reklamda etkili olan unsurlarla tespit edilmeye çalışılmıştır. Söz konusu amaca ulaşmak için reklam mecraları, reklam mecralarında takip edilen program türleri, reklamda ilgili unsur ile reklam mesajlarında en çok ilgi çeken unsur araştırılmıştır. Araştırma kolayda örneklem yöntemi kullanılarak 385 tüketici ile yürütülmüştür. Sahadan toplanan veriler SPSS paket programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Araştırmadan çıkan en önemli sonuçlar; bilgi edinmenin önemi sırası ile mobil iletişimde bilgi edinme, radyo dinlerken bilgi edinme, gazete okurken bilgi edinme, televizyon izleme, internette bilgi edinme ve dergi okumanın önemi vurgulanmıştır. Tüketiciler televizyon, dergi, gazete, internet ve mobil iletişim araçları aracılığıyla haber ve ekonomi programlarını takip etmektedir. Ayrıca, Talk Show programlarının ise daha sonra tercih edildiği belirlenmiştir. Reklamda en çok ilgi çeken unsurun güldürü olduğu söylenebilir. Reklam mesajlarında en çok ilgi çeken unsurun reklamda mizahi unsurların kullanılması, etkin müzik ve ses, reklamda gösterimindeki renkler olduğu en az ilgi çeken unsurun reklamın istenilen saatte çıkmasıdır. Bu bağlamda katılımcıların reklamda en çok ilgilerini çeken unsurun mizah içerikli görsellerin olduğu söylenebilir.Öğe The Relationship Between Determinants of Shopping Sites and Customer E-Trust, Purchase Intention, Satisfaction, and Repurchase(Sivas Cumhuriyet University, 2021) Ata, Serhat; Baydaş, Abdülvahap; Yaşar, Mehmet EminThe online purchasing status of consumers can be affected by many factors. One of these factors is website determinants. For consumers, online shopping involves more uncertainties than physical shopping. Especially in the current period, even daily basic needs are made with online shopping, which makes this situation even more difficult for both e-commerce businesses and customers. The aim of this study is to reveal the mediating role of customer e-trust in the relationship between determinants of shopping website and online purchase intention, satisfaction, and repurchase intention of customers. In this research, questionnaire method was applied on 321 participants and findings shows that image, interface, security, and privacy sub-dimensions of web determinants effect positively and meaningful purchase intention, customer satisfaction, and repurchase of customers. Besides, it was found that e-trust has partial mediating role in this relationship.