Yazar "Battal, Seval" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Bilgisayar destekli öğretimin ilköğretim 4. ve 8. sınıf öğrencilerinin matematik başarısı üzerindeki etkisi(Düzce Üniversitesi, 2020) Battal, Seval; Güven, UfukBu çalışmanın amacı bilgisayar destekli eğitimin (BDE) öğrencinin başarısına etkisini tespit etmektir. Bu çalışmada düzenli olarak 4 yıllık dönemlerde gerçekleştirilen, 4. 8. ve 12. sınıf düzeyindeki öğrencilerin Matematik ve Fen Bilimleri alanlarında kazandıkları bilgi ve becerilerin değerlendirilmesine yönelik bir tarama araştırması olan TIMSS'in verileri kullanılarak BDE'nin farklı ülkelerde öğrenmeye nasıl etki ettiği binlerce öğrenci ve öğretmen verileri kullanılarak tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu çalışmada kullanılan veriler 4. Sınıf seviyesinde 24572 öğrenci, 8. Sınıf seviyesinde 27604 öğrencinin TIMSS 2015 yıllındaki sınavlarından elde edilmiş olup veri analizinde çoklu doğrusal regresyon metodu kullanılmıştır. Çalışmanın bağımsız değişkeni derslerde bilgisayar kullanımı iken bağımlı değişken öğrencilerin matematik başarı puanıdır. Veri analizlerinin yorumunda p değeri yerine t değeri kullanılmıştır. Çünkü hiyerarşik bir yapıda oluşturulan TIMSS verilerinin analizi sadece SPSS ile mümkün olmadığından TIMSS' in geliştirdiği bir destekleyici program olan IDB Analyzer ile kullanılmıştır. Çalışmada 5 ülkenin (Çin, İtalya, İngiltere, Yeni Zelanda, Türkiye) verileri kullanılarak bu ülkelerdeki BDE ve öğrenci başarısı arasındaki ilişkiyi belirlemiştir. Çalışmanın bulguları BDE ve öğrenci başarısı arasında anlamlı bir ilişkiyi sadece Türkiye'de bulurken diğer ülkelerde bu ilişki tespit edilmemiştir. Çalışmanın diğer bir önemli bulgusu ise derslerde bilgisayar kullanım oranlarıdır. Araştırmaya katılan 4. Sınıf öğrencilerinin % 48'inin derslerinde bilgisayar destekli eğitimden faydalanırken, 8. Sınıf öğrencilerinde bu oran %32'ye düşmektedir. Buna sebep olarak sınıf seviyesi arttıkça zorlaşan sınıf yönetimi yorumunu yapabiliriz. Öğretmenlerin her iki sınıf seviyesinde de bilgisayar kullanım oranı en yüksek olan ülke %90 ile Yeni Zelanda olurken, en az bilgisayar kullanım oranı ise 4. Sınıfta %25 ile Çin, 8. Sınıf seviyesinde ise %14 ile Türkiye olduğu ulaşılan sonuçlar arasındadır.