Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Battal, Seval" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Bilgisayar destekli öğretimin ilköğretim 4. ve 8. sınıf öğrencilerinin matematik başarısı üzerindeki etkisi
    (Düzce Üniversitesi, 2020) Battal, Seval; Güven, Ufuk
    Bu çalışmanın amacı bilgisayar destekli eğitimin (BDE) öğrencinin başarısına etkisini tespit etmektir. Bu çalışmada düzenli olarak 4 yıllık dönemlerde gerçekleştirilen, 4. 8. ve 12. sınıf düzeyindeki öğrencilerin Matematik ve Fen Bilimleri alanlarında kazandıkları bilgi ve becerilerin değerlendirilmesine yönelik bir tarama araştırması olan TIMSS'in verileri kullanılarak BDE'nin farklı ülkelerde öğrenmeye nasıl etki ettiği binlerce öğrenci ve öğretmen verileri kullanılarak tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu çalışmada kullanılan veriler 4. Sınıf seviyesinde 24572 öğrenci, 8. Sınıf seviyesinde 27604 öğrencinin TIMSS 2015 yıllındaki sınavlarından elde edilmiş olup veri analizinde çoklu doğrusal regresyon metodu kullanılmıştır. Çalışmanın bağımsız değişkeni derslerde bilgisayar kullanımı iken bağımlı değişken öğrencilerin matematik başarı puanıdır. Veri analizlerinin yorumunda p değeri yerine t değeri kullanılmıştır. Çünkü hiyerarşik bir yapıda oluşturulan TIMSS verilerinin analizi sadece SPSS ile mümkün olmadığından TIMSS' in geliştirdiği bir destekleyici program olan IDB Analyzer ile kullanılmıştır. Çalışmada 5 ülkenin (Çin, İtalya, İngiltere, Yeni Zelanda, Türkiye) verileri kullanılarak bu ülkelerdeki BDE ve öğrenci başarısı arasındaki ilişkiyi belirlemiştir. Çalışmanın bulguları BDE ve öğrenci başarısı arasında anlamlı bir ilişkiyi sadece Türkiye'de bulurken diğer ülkelerde bu ilişki tespit edilmemiştir. Çalışmanın diğer bir önemli bulgusu ise derslerde bilgisayar kullanım oranlarıdır. Araştırmaya katılan 4. Sınıf öğrencilerinin % 48'inin derslerinde bilgisayar destekli eğitimden faydalanırken, 8. Sınıf öğrencilerinde bu oran %32'ye düşmektedir. Buna sebep olarak sınıf seviyesi arttıkça zorlaşan sınıf yönetimi yorumunu yapabiliriz. Öğretmenlerin her iki sınıf seviyesinde de bilgisayar kullanım oranı en yüksek olan ülke %90 ile Yeni Zelanda olurken, en az bilgisayar kullanım oranı ise 4. Sınıfta %25 ile Çin, 8. Sınıf seviyesinde ise %14 ile Türkiye olduğu ulaşılan sonuçlar arasındadır.

| Düzce Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Düzce Üniversitesi, Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Düzce, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim