Yazar "Bademli, Kerime" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe International Nursing Students' View in Education Process: A Phenomenological Study International Nursing Students(Düzce Üniversitesi, 2020) Tuzcu, Ayla; Bademli, Kerime; Kırca, Nurcan; Günbayı, İlhanAim: This studyexplored the opinions and experiences of international nursing students aboutundergraduate education. Material and Methods: This was a phenomenological study. The study group involved allinternational students studying at Akdeniz University’s Nursing Faculty. One ofthese students is (1) first grade, three (3) are second grade and two (2) arethird grade students. Three (3) students came from African countries, one (1)from Greece, one (1) from Russia and one (1) from Albania. The data were collectedby individual and focus group interviews and analyzed by content analysismethod. Results: Themescoded by researchers: Identifying themselves as international nursing students,their negative and positive experiences on the nursing programme, how being aninternational student affected their academic success, interaction with Turkishstudents, and their suggestions to overcome their problems as nursing students.Almost all participants defined being an international student in Turkey as adifficult process due to the language problem. The participants’ positiveexperiences were support from administrators, clinical experiences, supportfrom friends, and high quality education. The participants’ negativeexperiences were determined as problems related to financial insufficiency,communication, and difficult theoretical courses.Conclusion: International students in nursing education mostly experiencedadaptation problems due to language barriers, whereas they experienced fewerproblems due to the support of classmates, teaching staff and instructors.Öğe Uluslararası Hemşirelik Öğrencilerinin Eğitim Sürecine İlişkin Görüşleri: Fenomonolojik Bir Araştırma(2020) Günbayı, İlhan; Tuzcu, Ayla; Kırca, Nurcan; Bademli, KerimeAmaç: Bu araştırmanın amacı hemşirelik lisans programında eğitim gören uluslararası öğrencilerin, lisans eğitimineilişkin görüş ve deneyimlerine ilişkin derinlemesine veriler sunmaktır.Gereç ve Yöntemler: Nitel araştırma yöntemi ile yürütülen çalışmada fenomonolojik desen kullanılmıştır. Çalışmagrubunu, Akdeniz Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi’nde öğrenim gören uluslararası öğrencilerin tümü oluşturmuştur.Bu öğrencilerin biri (1) birinci sınıf, üçü (3) ikinci sınıf ve ikisi (2) üçüncü sınıf öğrencilerdir. Öğrencilerin üçü (3)Afrika ülkelerinden, biri (1) Yunanistan, biri (1) Rusya, diğeri (1) Arnavutluk’tan gelmiştir. Veriler bireysel ve odakgrup görüşmeleri ile toplanmış, içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir.Bulgular: Araştırmacılar tarafından kodlanarak oluşturulmuş temalar; hemşirelik öğrencisi olmayı nasıl tanımladıkları,hemşirelik öğrencisi olmayı tanımlama, hemşirelik programındaki yaşadıkları olumlu ve olumsuz deneyimler,uluslararası öğrenci olmanın akademik başarıyı nasıl etkilediği, Türk öğrenciler ile etkileşim kurma, hemşireliköğrencisi olarak yaşadıkları olumsuzlukların ortadan kaldırılması için çözüm önerileridir. Hem bireysel hem odak grupgörüşmelerinde öğrencilerin tamamına yakını dil engelinden dolayı Türkiye’de uluslararası öğrenci olmayı zorlu birsüreç olarak tanımlamışlardır. Çalışmada öğrencilerin olumlu deneyimleri; yöneticilerinin desteği, klinik deneyimleri,arkadaş desteği ve eğitimin iyi olması olarak belirlenmiştir. Olumsuz deneyimleri ekonomik sorunlar, iletişim sorunu veteorik derslerin zor olması olarak saptanmıştır.Sonuç: Öğrencilerin hemşirelik eğitiminde özellikle dil engelinden dolayı uyum sorunları yaşadıkları, buna karşın sınıfarkadaşlarının, öğretim elemanı ve yönetici desteğinden dolayı daha az zorluk yaşadıkları saptanmıştır.