Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Baş, Yeliz" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Tüketicilerin Çevre Ve Sosyal Duyarlılıkları Çerçevesindeki Tutumlarının, Davranışlarının, Bilinçlerinin Ve Firmaların Yapmış Oldukları Sosyal Ve Çevresel Uygulamalara Karşı Satınalma Tercihlerinin İncelenmesi
    (2012) Baş, Yeliz; Öztürk, Abdullah; Ayrancı, Betül; Çalışkan, Canpolat; Tanyel, Fatih; Aksu, Doğan
    Ülkemizde yaşanan çevresel ve sosyal sorunlar, her geçen gün artarak, gerek sosyal medya, gerek sivil toplum örgütleri ve dernekler ve gerekse de bireyler tarafından yoğun rağbet gösterilen gündemler olarak karşımıza çıkmaktadır. Hem hükümet yetkilileri hem de gönüllü işletmeler aracılığıyla sosyal ve çevresel konular içerikli faaliyet, olay ve reklamlara sık sık maruz kalmaktayız. Kimi zaman bu aktivitelerden habersiz kalmakta kimi zaman ise bu aktivitelerin içinde kendimizi dahil bulmaktayız. İş dünyası bu konular üzerine sürekli dikkati çekmekte ve tüm işletmelerin sosyal ve çevresel duyarlılıklarını destekleyici yeni rekabet mecraları yaratmaktadırlar. Tüketiciler sadece birer birey olarak düşünülmemelidir. Toplumun sosyal bir varlığı olarak da tüketiciler tatmin edilmeli ve her bakımdan kapsamlı olarak yaratılacak firma imajında bu konular gözden kaçırılmamalıdır. Tüketicilerin duyarlı oldukları sosyal ve çevresel sorunlar ve bu sorunlarla ilgili yasalardan haberdarlıkları ile işletmelerin bu konularda yapmış oldukları faaliyetlere karşı tutumlarını ve davranışlarını ortaya koyarak işletmelerin daha etkili sosyal ve çevresel faaliyetler gösterebilmeleri ve bunları etkili bir şekilde tanıtabilmeleri adına önerilerde bulunulması bakımından araştırmamızın önemli katkı sağlayabileceği düşünülmektedir. Araştırmada, Düzce İlinde ikamet etmekte olan ve rastgele seçilen 401 kişi üzerinde yüz yüze anket uygulaması yapılmıştır. Veriler SPSS 15.0 programında One-Way ANOVA ve Tukey testleri ile değerlendirilmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Tüketicilerin Farklı Ürün Ve Hizmet Kategorilerindeki Bilgi Arama Davranışlarında Etkili Unsurlar Ve Bir Model Önerisi
    (2016) Baş, Yeliz; Mert, Kazım; Altunışık, Remzi
    Bilgi arama davranışı, literatürde, içsel ve dışsal olarak iki temel boyutta incelenmektedir. Bu davranışlar, tüketicilerin, bir ürünü satınalmadan önceki karar alma süreçlerinde yerini alan davranışlarıdır. Araştırmanın amacı, tüketicilerin bilgi arama davranışlarını etkileyen değişkenlerin etki derecelerini belirlemeye çalışarak, ürün kategorileri bazındaki farklılıkları gösteren bir model sunmaktır. Bu amaca yönelik olarak iki ürün grubu (mobilya ve kuaför hizmetleri) üzerinde kolayda örnekleme yöntemine göre seçilen katılımcılar üzerinde, yüz yüze anket yöntemi ile elde edilen verilerden yararlanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, bilgi arama davranışı yoğunluklarının değişiminde, demografik özelliklerin, algılanan riskin, ürün ilgileniminin ve plansız alışveriş stilinin bir etkisi görülmemektedir. Ürün kategorilerine göre, fonksiyonel, hazcı stil ve ürün aşinalıklarının etkileri görülmektedir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    TÜKETİCİLERİN YENİLİKÇİLİK EĞİLİMLERİNİ ETKİLEYEN DAVRANIŞSAL VE KİŞİLİKSEL FAKTÖRLERİN İNCELENMESİ: GIDA ALIŞVERİŞLERİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA
    (Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi, 2015) Baş, Yeliz; Okutan, Semih; Altunışık, Remzi
    Yenilikçi tüketim anlayışı, ürünler ile ilgili bilgilerin takip edildiği rasyonel bir davranışı temsil etmektedir. Bu rasyonel tutum,dışa dönüklük, uyumluluk, sorumluluk, deneyime açıklık, nörotizm, etkileyicilik ve mükemmeliyetçilik gibi bir takım kişilik özelliklerinin etkisiyle değişebilmektedir. Ayrıca, tüketicilerin yenilikçilik eğilimleri, alışverişe ayırdıkları zaman, alışveriş sıklıkları, özel kampanyalara olan ilgileri ve alışveriş tarzlarına göre de farklılaşabilmektedir. Bu araştırmanın amacı, tüketicilerin kişilik özelliklerinin ve alışveriş davranışlarının yenilikçilik eğilimleri üzerindeki etkilerinin incelenmesidir. Araştırmada ikincil amaç olarak, tüketicilerin yenilikçilik eğilimleri ve davranışsal tutumlarının cinsiyete göre farklılıkları da ele alınmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre, tüketicilerin yenilikçi eğilimlerinde, dışa dönük ve etkileyici kişilik yapıları etkili olabilmektedir. Ayrıca, tüketicilerin cinsiyetlerine göre yenilikçilik eğilimlerinde bir farklılık görülmezken, davranışsal olarak kadınlar, erkeklere göre, alışverişe daha fazla zaman ayırmakta ve broşürler gibi kampanya materyallerine daha fazla dikkat etmektedir. Araştırma, Düzce ilinde ikamet etmekte olan ve kolayda örnekleme ile seçilen 350 kişi üzerinde yüz yüze anket yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, faktör analizi, kümeleme analizi, lojistik regresyon analizi ve Mann WhitneyU testi uygulanmıştır. Analizler için AMOS 20.0 ve SPSS 16.0 programları kullanılmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Ürünler Aranan Bilgi Türlerine Göre Sınıflandırılabilir mi?
    (2013) Baş, Yeliz; Altunışık, Remzi
    Modern tüketici davranışları anlayışına göre tüketici satınalma kararları bir süreç neticesinde şekillenmekte olup, bu süreç enformasyon (bilgi) işleme teorisine uygun olarak gelişmektedir. Pazarlama yazınında tüketici ürünleri çeşitli kriterlere göre sınıflandırılmaktadır. Bu çalışmanın amacı, tüketicilerin satın alma karar sürecinde farklı ürün kategorileri için aradıkları bilgi türlerine göre ürünlerin sınıflandırılıp sınıflandırılamayacağının araştırılmasıdır. Araştırma bağlamında literatür ışığında tüketici bilgi arama davranışını açıklamaya yönelik bir model geliştirilmiştir. Modelde bilgi arama davranışını açıklamaya yönelik olarak aranan bilgi türleri, alışveriş tarzı, ilgilenim, ürün aşinalığı ve algılanan risk gibi kavramlar da modele dahil edilmiştir. Araştırma modeli iki ürün grubu (bilgisayar ve cilt bakım kremi) üzerinde test edilmeye çalışılmıştır. Araştırma bulguları, tüketicilerin bilgi arama davranışlarının aranan bilgi türüyle ve tüketicinin alışveriş stiliyle doğrudan etkileşim içinde olduğunu ortaya koymaktadır. Aynı zamanda, tüketicinin bilgi arama davranışı üzerinde ilgilenim, aşinalık ve algılanan riskin doğrudan etkili olmadığına, ancak aranan bilgi türü üzerinden dolaylı olarak etkilerinin olabileceğine işaret etmektedir. Ayrıca sonuçlar, literatürde ele alınan ve tüketicilerin alışveriş stillerini dikkate alan sınıflandırma biçimlerine alternatif olabilecek yeni bir sınıflandırma tezini, aranan bilgi türüne göre ürünlerin sınıflandırılması tezi, destekler niteliktedir.

| Düzce Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Düzce Üniversitesi, Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Düzce, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim