Yazar "Bütüner, Okan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 7 / 7
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe A RESEARCH ON THE SERVICE QUALITY OF INSURANCE AGENCIES IN THE DUZCE PROVINCE(Süleyman Demirel Üniversitesi, 2022) Bütüner, Okan; Sert, ŞükrüThe main purpose of this study is to examine the relationship between the service quality perception and service quality value perception of the services provided by insurance agencies. In addition, this study examined whether the perception of service quality and value perception of service quality make a difference in terms of socio-demographic variables. Quantitative method was used in this research, and the service quality perception scale and the service quality value perception scale were used to collect data. The questionnaire was applied to 400 participants in Düzce with the simple random sampling method. According to the data obtained, there is a statistically significant, moderate relationship between the perception of service quality and the perception of service quality value (r=0.503; p<0.01), and that responsiveness, one of the sub-dimensions of service quality, has a positive effect on the perception of service quality value. It was found that there was a significant and significant effect (t=11.896, p<0.001). As a result, according to this study, which filled mass gap in the literature, if the agencies increase the perception of the received service quality, they will also increase the perception of value towards the received quality of the service.Öğe Determination of Geriatric Depression Levels Undergoing Homecare Patients: An Investigation in Turkey(Duzce Univ, 2017) Kitapçı, Hakan; Bütüner, Okan; Karabulut, Songül; Göksel, EmineAim: The aim of this study was to investigate the home care patients undergoing geriatric depression levels, depending on the demographic characteristics. Methods: Research was conducted by convenience sample method from patients receiving home care services on selected 496 people aged 60 and over. Data were collected by interviewing home care experts from home care patients. Results: The average age of patients in the study was 77.34 (SD = 6.25). 57.3% of the participants were female, 66.9% live with their children in to discuss with other people, 68.5%, 55.6% also feels pain. Research participants' depression levels of individuals within the group; 188 people (37.9%), minor depression, 176 persons (35.5%), moderate depression and 132 people (26.6%) were the major depression. Conclusion: According to the depression levels of the people who participated in the study; sex, converse with other people, the number of pills used, difficulty sleeping status, experience pain, number of pills used was significantly differences in average.Öğe Evde Bakım Yapılan Hastalarda Geriatrik DepresyonDüzeyinin Belirlenmesi: Türkiye'de Bir Araştırma(2017) Kitapçı, Hakan; Bütüner, Okan; Karabulut, Songül; Göksel, EmineAmaç: Bu çalışmanın amacı evde bakımı yapılan hastalarda demografik özelliklerine bağlı olarak geriatrik depresyon düzeylerinin incelenmesidir. Yöntem: Çalışma 60 yaş ve üzerinde bulunan evde bakım hizmeti verilen hastalardan gerçekleştirilmiştir. Veri evde bakımı yapılan hastalarla evde bakım uzmanlarınca yüz yüze görüşmek suretiyle toplanmıştır. Bulgular: Çalışmaya katılan hastaların yaş ortalaması 77,34'dür (S.S6,25). Katılımcıların %57,3'ü kadın, %66,9'unun çocuklarıyla beraber yaşadığı, %68,5'inin evde bakım uzmanlarının dışında başka insanlarla görüştüğü, %55,6'sının ağrı çekme durumunda olduğu görülmektedir. Araştırma grubunu oluşturan katılımcı bireylerin depresyon düzeyleri; 188 kişi (%37, 9) minör depresyon düzeyinde, 176 kişi (%35, 5) orta ya da ılımlı depresyon düzeyinde, 132 kişi (%26, 6) ise majör depresyon olarak görülmüştür. Sonuç: Çalışmaya katılan kişilerin depresyon durumlarına göre; cinsiyet, diğer kişilerle görüşme, kullanılan hap sayısı, uyku zorluk durumu, ağrı çekme durumuna ve kullanılan hap sayısı ortalamalarında anlamlı farklar bulunmuştur.Öğe KAFE VE RESTORAN SEÇİMİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA(Isparta University of Applied Sciences, 2022) Can, Ayşegül; Bütüner, OkanBu çalışmada Düzce Üniversite öğrencilerinin kafe ve restoranları tercih etmelerinde etkili olan faktörlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırmada veriler; daha gerçekçi sonuçlara ulaşmak için, öğrencilere anketörler tarafından dağıtılan anket formlarıyla toplanmıştır. Çalışma kapsamında; düzce üniversitesinde öğrenim gören 518 öğrenciye anket çalışması yapılmış, doldurulan 518 anketten 38 anket eksik ve hatalı doldurulduğu düşünülerek değerlendirme dışı tutulmuştur. Analize uygunluk ve tutarlılık açısından uygun bulunan 480 anket değerlendirilmiştir Araştırmanın bulgularına göre; öğrenciler aile ve arkadaşlarıyla birlikte olmak ve sosyalleşmek için kafe ve restoranları tercih etmişlerdir. Kafe ve restoranlara gitmelerinde; arkadaş tavsiyesi, hizmet kalitesi ve fiyatın daha etkili olduğu görülmüştür. Sonuç olarak, bu çalışma ile kafe ve restoran işletmeleri için hizmet kalitelerini ve pazarlarını genişletebilmeleri adına durum tespiti ve tavsiyeler belirlenmiştir.Öğe Kalite Yönetim Sistemi Kavramının Bibliyometrik Analizi(2022) Bütüner, OkanAmaç – Kalite yönetim sistemi üzerine ele alınan bilimsel yayınların araştırma eğilimlerini incelemektir. Bu nedenle, çalışma kalite yönetim sistemlerinin güncel konularını anlamak ve araştırmaların değişim yönünü incelemek için önemli bir kaynak niteliğindedir. Yöntem – Scopus veri tabanında 1984-2020 yılları arasında yayımlanan İngilizce dilindeki çalışmaların R programı kullanılarak bibliyometrik analizi yapılmıştır. Bibliyometrik analiz sırasında R programının web ara yüzü olan Biblioshiny kullanılmıştır. Yayınlar sınıflandırılarak yıllarına göre eğilimleri incelenmiş; ülkelerine, yayınlandığı dergilerine, atıf sayılarına ve yazarlarına göre incelenmiştir. Bulgular – Alanın temel dergisi “Total Quality Management and Business Excellence”dır. Alanın en fazla referans alınan çalışma ise Terziovski, Samson ve Dow’un “The Business Value of Quality Management Systems Certification Evidence from Australia and New Zealand” isimli çalışmasıdır. Ülkeler arasındaki etkileşim ve ülkelerin yayınları incelendiğinde ise kalite yönetim alanın öncü ülkesinin A.B.D. olduğu söylenebilir. Tartışma – Özellikle 2016’dan sonra kalite yönetim sistemleri üzerine yapılan çalışmaların çoğunluğu yönetim üzerine olduğunu söylemek mümkündür. Ayrıca kültür, süreç ve kalite yönetim sisteminin etkileri üzerine de çalışmalar güncelliğini korumaktadır denilebilir.Öğe Sağlık hizmetlerinde bir kalite unsuru olarak yeniden kabul oranlarının hastane maliyetleri üzerindeki etkisi: Bir araştırma(Düzce Üniversitesi, 2014) Bütüner, Okan; Çakar, Nigar Demircan; Kurutkan, M. NurullahYeniden kabul süreci, hastalar ve bakım verenler için yıpratıcı, sağlık sistemleri için ise maliyetli bir süreçtir. Yeniden kabul, ek olarak hastaları hastanede edinilen enfeksiyon ve komplikasyon riskine maruz bırakmaktadır. Yeniden kabuller, hastalar ve aileler için büyük bir stres kaynağıdır ve özellikle yaşlı hastalarda ciddi bir işlev kaybına da yol açmaktadır. Bu çalışmanın amacı "yeniden kabullerin önlenebilmesi için izlenecek stratejileri belirleyebilmek amacıyla yeniden kabullerin sebeplerinin, yeniden kabul oranlarının ölçümü için bir yöntemin ve yeniden kabul oranlarının maliyet yükünü etkileyen faktörlerle birlikte belirlenmesidir". Bu amaçla; bu tez çalışmasının ana hipotezi, yeniden kabullerin hem geri ödeme kurumu olan SGK (Sosyal Güvenlik Kurumu)'nın hem de sağlık hizmetlerini uygulama kurumu olan hastanelerin maliyetlerini arttırdığı yönündedir. Bu kapsamda örnek model olarak bir hastanede 01.01.2013 – 31.12.2013 tarihleri arasında 22.032 yatış içerisinden 30 günlük yeniden kabuller retrospektif teknikle istatistiksel olarak incelenmiştir. Belirtilen kriterler çerçevesinde tespit edilen toplam 939 yeniden kabulün maliyetine bakıldığında; toplam hizmet bedeli 1.653.000,03 TL, toplam fatura bedeli 1.507.147,58 TL olarak görülmektedir. Bu durumda toplam 145.852,46 TL'lik bir fark ortaya çıkmaktadır. İlişki analizleri soncunda ise yeniden kabul hastalarının hastanede yattığı toplam gün sayısının yeniden kabul sıklığı ile yeniden kabul maliyetleri arasında tam ara değişken olduğu gibi önemli bir bulgu elde edilmiştir. Ayrıca, cinsiyete ve yaşa göre bazı yeniden kabul değişkenlerinin farklılık gösterdiği de görülmektedir. Son olarak, komorbidite skorunun yeniden kabul maliyetleri üzerinde gizli ve dolaylı etkisinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Öğe TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNİN GÖRSEL HARİTALAMA TEKNİKLERİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ(2021) Bütüner, OkanÇalışmanın amacı bilimsel haritalama tekniklerine dayalı sistematik bir yaklaşım ile Toplam Kalite Yönetimkonusunun literatürde nasıl ele alındığını, en çok hangi noktaların araştırıldığını ve alanın gelecekte nasıl birkonuma oturacağını değerlendirmektir. Bibliyometrik ve doküman analizi yönteminden faydalanılmıştır. Bu ikitekniğin kullanımı sırasında CiteSpace, Wosviewer ve Search Carrot, Google araçları (Google Ngram, Googlefusion) gibi çeşitli yazılımlardan faydalanılmıştır. Ortak atıf ağları ve kelimelere dayalı haritalama, atıfpatlamaları, dual map çizimi analiz için kullanılan araçlardır. Toplam Kalite Yönetimi konusu disiplinlerarasında en çok yönetim alanında kullanılmaktadır. Ayrıca, konunun en çok kalite yönetim sistemleri, ürünkalitesi gibi anahtar kelimelerle aratıldığı bulgusuna ulaşılmıştır. TKY’ye olan ilginin 1985 yılından sonra arttığı1995 yılında ise bu ilginin en yükseğe ulaştığı bu yükselişin devamında 2008 yılına kadar sürekli bir inişyaşadığı görülmüştür. Toplam Kalite Yönetimi konusunun dünyada en çok ABD ve İngiltere ülkelerindeçalışıldığı bulgusuna ulaşılmıştır. İncelenen temel yayınlarda genellikle TKY’nin ürün kalitesine ve işletmeperformansına (verimlilik dahil) etkisinin araştırılması önerilmektedir. Bu noktada sonuç itibariyle TKY’ninyönetim alanında bir yönetim felsefesi olarak kaldığı sürece kavramın popülerliğini yitireceği sonucuçıkarılmıştır. Bunun yerine, bu çalışmaya göre; yalın üretim gibi operasyonel odaklı çalışmalara odaklanılmasıönerilmektedir.