Yazar "Ata, Ali" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Maden Deresi'ndeki yerel halkın kırsal turizme olan tutumunu belirlemeye yönelik bir araştırma(Düzce Üniversitesi, 2018) Ata, Ali; Mesci, MuammerKırsal turizm, kırsal bölgedeki doğal ve kültürel kaynaklarımızı tüm dünyaya tanıtırken aynı zamanda bölgenin kalkınmasına da katkı sağlamaktadır. Ancak beklenen faydaların gerçekleşebilmesi için kırsal turizmin olmazsa olmazlarından olan yerel halkın desteğinin alınması çok önemlidir. Bu araştırmada da Maden Deresi Yöresindeki yerel halkın turizme karşı tutumlarının ne yönde olduğunun belirlenmesi amaçlanmıştır. Belirlenen amaca ulaşmak için öncelikle konuya ilişkin literatür taraması yapılmıştır. Araştırmanın uygulama bölümünde ise, bilimsel araştırmalarda sıkça kullanılan veri toplama yöntemlerinden anket tekniği tercih edilmiştir. Araştırmada Emiroğlu (2013)'nun kullanmış olduğu ölçekten faydalanılmıştır. Anket iki bölümden oluşmakta olup birimci bölümde 5 adet demografik soru bulunmakta, ikinci bölümde 5' li Likert Ölçekli 19 adet kapalı uçlu soru önermesi yer almaktadır. Araştırma verileri SPSS Paket Programı yardımı ile analiz edilmiş ve ulaşılan bulgular literatürden faydalanarak yorumlanmıştır. Yerel halkın kırsal turizme olan tutumunu tespit etmek için anket formundaki kırsal turizm hakkındaki ifadelerle ilgili frekans (ortaya çıkma sıkılığı) t-testi, one-way anova testi, ve açımlayıcı faktör analizinden faydalanılmıştır. Yapılan açımlayıcı faktör analizi sonucu kırsal turizm tutumunu oluşturan üç boyutta toplam 17 ifade yer almaktadır. Ekonomik boyut 7, sosyo kültürel ve çevresel boyut da 5 ifadeden oluşmaktadır. Yapılan araştırmada elde edilen bulgulardan; yerel halkın turizm faaliyetlerinin ekonomik, sosyo-kültürel ve çevresel boyutuna olan tutumunun olumlu yönde olduğu anlaşılmıştır. Ancak yerel halkın doğal çevrenin ve kültürel yapının bozulacağı yönünde endişeler taşıdığını da belirtmek gerekir. Ayrıca yapılan analizler sonucunda yerel halkın bazı demografik özellikleriyle turizm faaliyetlerinin boyutları arasında anlamlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir.