Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Ampartzaki, Maria" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Teachers’ Perceptions of Musical Activities in Early Childhood Education: A focus on Examples from Türkiye
    (2023) Yazıcı Arıcı, Elçin; Ampartzaki, Maria; Papadakis, Stamatios; Kalogiannakis, Michail
    When children are not engaged in musical experiences, their full potential may not be realized. To explore this further, we conducted qualitative research to examine how preschool teachers perceive musical activities in teaching and learning. Our approach was phenomenological, which means we believe that individuals' perceptions offer evidence that the world is not as it is thought but as it is experienced. Twenty-eight preschool teachers participated in our study, and we collected data through semi-structured interviews. Our findings can be grouped into five themes and twenty-five categories: (1) proficiency in music activities, (2) materials utilized in music activities, (3) studies within the scope of music activities, (4) the status of music activity application, and (5) enhancing the quality of music activities. Most participants acknowledged feeling inadequate in music activities, which they attributed to their lack of proper education. They reported using percussion instruments and rhythm studies the most. While implementing music activities, many participants found them interesting for children but also expressed a need for more material support to make the activities more efficient and of higher quality overall.

| Düzce Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Düzce Üniversitesi, Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Düzce, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim