Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Altunkaya, Merve" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    COVID-19 SÜRECİNDE SAĞLIK YÖNETİMİ ALANINDA PAZARLAMA İLE İLGİLİ YAPILAN ÇALIŞMALARIN BİBLİYOMETRİK ANALİZ YÖNTEMİ İLE İNCELENMESİ: DERGİPARK ÖRNEĞİ
    (Yusuf ÖCEL, 2024) Altunkaya, Merve
    Amaç: Bu çalışmanın temel amacı Covid-19 sürecinde sağlık yönetimi alanında pazarlama ile ilgili yazılmış makalelerin bibliyometrik olarak incelenmesidir. Gereç ve Yöntem: DergiPark veri tabanında ulaşılabilen toplam 105 makale bibliyometrik analiz yöntemi ile incelenmiştir. Toplanan veriler bibliyometrik analiz yöntemi ile sınıflandırılmıştır. Araştırmada kullanılan parametreler ise makalenin pazarlama konusu, yazarların üniversitelere göre dağılımı, makalelerin dergilere göre dağılımı, kullanılan yöntem, makalelerin hangi dilde yazıldığı ve anahtar kelime türü şeklindedir. Bulgular: Araştırma sonuçlarına göre en çok çalışılan konular; “tüketici davranışları”, “pazarlama iletişimi”, “hizmet pazarlaması” ve “sosyal pazarlama” şeklindedir. Ayrıca araştırmanın diğer sonuçlarına göre Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi, Sivas Cumhuriyet Üniversitesi ve Karadeniz Teknik Üniversitesi’nde daha fazla yazar olduğu görülmektedir. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication en fazla yayın yapan dergidir. Çalışmalarda nicel araştırma yöntemlerinin daha fazla kullanıldığı ve en fazla Türkçe yayın yapıldığı görülmektedir. Covid-19, pandemi, sosyal pazarlama ve içerik analizi en fazla kullanılan anahtar kelimelerdir. Sonuç: Bu çalışma ile sağlık hizmetleri pazarlaması literatürüne katkı sağlanacağı, pandemi sürecinde sağlık yönetimi alanında pazarlama ile ilgili hangi konularda çalışma yapılması gerektiği ile ilgili ipuçları verileceği düşünülmektedir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    The Effect Of Health Workers' Social Capıtal On Entrepreneurshıp Tendencıes
    (Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2024) Terzibaş, Ayhan; Öcel, Yusuf; Altunkaya, Merve; Ateş, Şeymanur
    One of the most important factors that determine the social and economic welfare level of societies is access to health services. Increasing demand for health services and increasing population rates have turned the growth of the health sector into an obligation rather than a goal. New initiatives and entrepreneurs are needed in the health sector to meet the growth requirement of the sector. There are many factors that affect people's tendency towards entrepreneurial activity. Among these elements, there are also the types of capital owned by the individual. This study aimed to examine the effect of individual social capital of health sector employees on their entrepreneurial tendency. Considering that the most appropriate method to achieve this purpose is the quantitative research method, scales that can determine the relationship between social capital and entrepreneurial tendency were used. Data were collected from 426 healthcare professionals working in Düzce province using the survey technique. The data was obtained using the convenience sampling technique. Frequency, factor, correlation, regression and differences analyzes were applied to the data obtained. According to the results of correlation and regression analysis, the social capital possessed by the participants has a positive effect on the entrepreneurship tendency of individuals. Due to this effect, it can be said that efforts and supports aimed at improving the social capital of healthcare professionals will positively affect healthcare entrepreneurship. In order to develop social capital, it would be beneficial to increase the social opportunities of individuals, support their membership in social structures, and create grounds where they can interact with more social networks. Examining other factors (individual resources, working conditions, social impact, etc.) that positively or negatively affect the entrepreneurial tendency of healthcare workers may play a positive role in increasing new entrepreneurial activities in the healthcare sector.

| Düzce Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Düzce Üniversitesi, Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Düzce, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim