Yazar "Alper, Rumeysa" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 7 / 7
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Ebeveynlerin Ders Dışı Sportif Etkinlere Yönelik Tutumlarının İncelenmesi(Gaziantep Üniversitesi, 2023) Görün, Levent; Alper, Rumeysa; Yılmaz, BarışBu araştırma ebeveynlerin ders dışı sportif etkinlere yönelik tutumlarının belirlenmesini amaçlamaktadır. Ders dışı etkinlikler, isteğe bağlı, notsuz ve okul dışında yapılan çeşitli aktivitelerden oluşmaktadır. Bu aktivitelerin, katılım sağlayan çocukların akademik başarı düzeyleri ve sosyalleşme oranları üzerinde olumlu yönde etki oluşturduğu düşünülmektedir. Bu sebeple ebeveynlerin bu konudaki destek ve teşvikleri büyük öneme sahiptir. Bu araştırma, bilgi toplamak ve var olan bir durumu ortaya koymak amacıyla yapılan genel tarama modelindeki nicel bir araştırmadır. Araştırmanın örneklemini, Düzce Voleybol Gençlik ve Spor Kulübünde yer alan sporcuların ebeveynlerinden araştırmaya gönüllü katılım 100 ebeveyn oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak Yılmaz ve Güven (2015) tarafından geliştirilen Ders Dışı Sportif Etkinliklere Yönelik Ebeveyn Tutum Ölçeği ve katılımcıların kişisel bilgilerini içeren Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Analiz yöntemi olarak non-parametrik testlerden Mann Whitney U testi ve Kruskal Wallis H testleri kullanılmıştır. Elde edilen bulgular incelendiğinde, ebeveynlerin ders dışı sportif etkinliklere yönelik tutumlarının olumlu yönde olduğu anlaşılmıştır. Toplam tutum puanları ise, cinsiyet, yaş, eğitim düzeyi, çalışma durumu ve spor geçmişi değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermemektedir. İlgili literatür incelendiğinde, ebeveynlerin, ders dışı sportif etkinlere yönelik tutumları üzerine yapılan çalışmaların az sayıda olduğu ve bu sebeple çalışmanın literatüre katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular, sportif etkinliklere ve ebeveyn tutumlarına yönelik bilgi vermesi açısından önem arz etmektedirÖğe EXAMINATION OF DECISION-MAKING STYLES OF REFEREES WORKING IN DÜZCE PROVINCE(OZSUM ACADEMIC PUBLISHING, 2023) Alper, Rumeysa; Karagün, Elif; Görün, LeventAim: This study aims to examine the decision-making styles of referees working in Düzce province. Method: For this purpose, the survey model, one of the quantitative research methods, was used. The population of the research consists of referees in different branches and classifications working in Düzce province. The sample of the study consists of 122 referees working in Düzce province who voluntarily participated in the research. Personal Information Form containing personal information of the participants and Melbourne Decision Making Scale I-II were used as data collection tools. The first part of the scale measures self-esteem in decision making and the second part of the scale measures decision making styles. Findings: In order to analyze the averages in terms of demographic variables, since the findings fit the normal distribution; Mann Whitney-U tests were used to compare two independent groups, and Kruskal Wallis tests were used to compare more than two independent groups. Conclusion: When the findings obtained were analysed, it was seen that there were significant differences in the variables of education level, monthly income, occupation other than refereeing, history of sportsmanship and internet usage time. Keywords: decision-making, referee, decision-making styles, classÖğe Lise Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin İncelenmesi(Marmara University, 2024) Demir, Haktan; Alper, Rumeysa; Çoknaz, HakkıBu çalışmanın amacı, lise öğrencilerinin öğrenme stillerini cinsiyet, sporcu lisansı olup olmama ve sınıf düzeyleri değişkenlerine göre belirlemektir. Bu amaçla nicel araştırma yöntemlerinden biri olan tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmanın evrenini, Düzce ili Merkez ilçesindeki 15 Temmuz Şehitler Anadolu Lisesi’nde öğrenim gören 380 öğrenci, örneklemini ise 320 öğrenci oluşturmaktadır. Bu araştırmada veri toplama aracı olarak katılımcılarının kişisel bilgilerini içeren Kişisel Bilgi Formu ve Gökdağ (2004) tarafından geliştirilmiş olan ‘Öğrenme Stilleri Ölçeği’ kullanılmıştır. Elde edilen bulguların analizinde; iki bağımsız grubu karşılaştırmak için Independent Samples T-Test, ikiden fazla bağımsız grubu karşılaştırmak için ise One-way anova testlerinden yararlanılmıştır. Elde edilen bulgular incelendiğinde, katılımcıların öğrenme stillerinde cinsiyet (p>0.05) ve sporcu lisansı olup olmama (p>0.05) değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı bir farkın olmadığı; sınıf düzeyi değişkeninde ise işitsel öğrenme sitilinde (p<0.05) gruplar arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıkların olduğu belirlenmiştir. Sonuç olarak, öğrencilerin öğrenme stillerinin farklı olabileceği, bu durumun dikkate alınarak eğitim verilmesinin eğitim verimliliği açısından yararlı olacağı anlaşılmaktadır.Öğe Review Of The Emotional Intelligence And Self-Leadership Levels Of Students At The Faculty Of Sports Sciences(Selcuk University, 2023) Alper, Rumeysa; Yalçın, Özlem; Pepe, HamdiBu araştırma, spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin duygusal zeka ve öz-liderlik düzeylerini incelemeyi amaçlamaktadır. Genel tarama modeli kullanılan, nicel bir araştırmadır. Araştırmada kullanılacak veri toplama araçları ise bireylerin duygusal zeka özelliğini ortaya koymak için Petrides ve Furnham (21, 22) tarafından geliştirilen ve Türkçe geçerlik güvenirlik çalışmaları Deniz ve ark. (7) tarafından yapılan Duygusal zekâ özelliği ölçeği- kısa formudur. Çalışmada kullanılacak bir diğer ölçek ise, (12) tarafından geliştirilen ve Türkçe geçerlik güvenirlik çalışmaları Tabak ve ark. (28) tarafından yapılan Öz Liderlik ölçeğidir. Analiz yöntemi olarak, iki ilişkisiz örneklemi karşılaştırmak için bağımsız gruplarda T-testi, ikiden fazla ilişkisiz örneklemi karşılaştırmak için One-Way Anova, testlerinden yararlanılmıştır. Elde edilen verilerin analizi için SPSS 22.0 paket programından yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda; cinsiyet değişkeninde duygusal zeka ve öz-liderlik düzeylerine göre anlamlı farklılık tespit edilmiştir ( p<.05). Bölüm değişkenine göre öz-liderlik düzeyinde anlamlı farka rastlanırken (p<.05), duygusal zeka düzeyinde anlamlı fark çıkmamıştır (p>.05). “Sınıf” değişkenine bakıldığında ise her iki değişkende de fark çıkmamıştır (p<.05). Bu sonuçlara ek olarak duygusal zekânın öz-liderlik özelliği ile olan pozitif ilişkisi de ortaya konulmuştur (p>.05).Öğe Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Bilinçli Farkındalık Düzeylerinin Belirlenmesi(Düzce Üniversitesi, 2021) Alper, Rumeysa; Akpınar, Selahattin; Akpınar, ÖznurBu araştırmanın amacı spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin bilinçli farkındalık düzeylerinin belirlenmesidir. Bu çalışma, nicel bir araştırma olup genel tarama modelindedir. Araştırmanın örneklemini Düzce Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi 2021-2022 Öğretim Yılı Güz döneminde ders alan ve araştırmaya gönüllü katılım gösteren 297 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Bilinçli Farkındalık Ölçeği (BİFÖ)” kullanılmıştır. İki ilişkisiz örneklemi karşılaştırmak için bağımsız gruplarda T-testi, ikiden fazla ilişkisiz örneklemin karşılaştırılmasında ise Tek yönlü varyans analizinden yararlanılmıştır. Elde edilen verilerin analizi için SPSS 22.0 paket programından yararlanılmıştır. Araştırma bulgularına göre spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin bilinçli farkındalık düzeyleri orta seviyededir. Cinsiyet ve bölüm değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermemektedir. Öte yandan sınıf düzeyi değişkenine göre anlamlı farklılıklar olduğu sonucuna ulaşılmıştırÖğe To Examine The Work Commitment and Psychological Flexibility Levels of University Stuff Who Participate in Yoga Activities as A Recreational Experience(Hüseyin GÜMÜŞ, 2023) Alper, Rumeysa; Başaran, ZekiyeThe aim of this research is to examine the work engagement and psychological flexibility levels of university staff who participate in yoga activities. In this study, a random design with the pretest-posttest control group, which is one of the real experimental designs, was used. The sample of the study consisted of 24 female staff working at the university. Data collection tools to be used in the research are Utrecht Work Engagement Scale and Psychological Flexibility Scales. The study lasted for 12 weeks. Data were analyzed with the SPSS program, and Wilcoxon and Correlation tests were applied. As a result, there is a significant difference between the participants in the experimental group's Psychological Flexibility pre-test and post-test scores. There was no significant difference between the participants in the experiment groups' Work Engagement pre-test and post-test scores. It can be said that regular yoga practices can have positive effects on psychological flexibility as well as increase work engagement. Longer and more frequent applications are recommended.Öğe Üniversite Öğrencilerinin Rekreasyon Aktivitelerine Katılım Motivasyonu Üzerine Karşılaştırmalı Bir Çalışma(Manisa Celal Bayar Üniversitesi, 2023) Akyüz, Oktay; Alper, Rumeysa; Bayazıt, BetülÇalışmada, Üniversite öğrencilerinin rekreasyon aktivitelerine katılım motivasyonlarını belirlemek ve çıkan bulgular üzerinden katılımcıları üniversitelerine, bölümlerine ve bazı demografik özelliklerine göre karşılaştırmalı olarak ele alıp, sonuçlarını ortaya koymak amaçlanmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Gözen (2020) tarafından geliştirilen Rekreasyon Aktivitelerine Katılım Motivasyonu Ölçeği kullanılmıştır. Analiz yöntemi olarak, bağımsız iki grubu karşılaştırmak için Mann Whitney U ve çoklu grupları karşılaştırmak için ise Kruskal-wallis testi kullanılmıştır. Ayrıca değişkenlere ait tanımlayıcı istatistik tablosu oluşturulmuştur. Elde edilen verilerin analizini yapmak için SPSS 26.0 paket programı kullanılmıştır. Bulgular incelendiğinde, cinsiyet, üniversite, en çok katılım gösterilen rekreatif aktivite ve rekreatif aktivitelere katılım gösterme süresi değişkenlerinde anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Sonuç olarak cinsiyet, öğrenim görülen üniversite ve aktivite çeşidi değişkenleri öğrencilerin rekreasyon aktivitelerine katılım motivasyonlarını etkilemektedir.