Yazar "Albayrak, Serdar" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Biyodizelin tek silindirli bir dizel motorun performans, emisyon ve titreşimlerine olan etkilerinin incelenmesi(Düzce Üniversitesi, 2014) Albayrak, Serdar; Sarıdemir, SuatPetrol kökenli yakıtların sınırlı olması insanları alternatif yakıt bulmaya ve geliştirmeye teşvik etmektedir. Bitkisel yağlardan üretilebilen biyodizel yakıtlar, dizel motorlar için önemli yenilenebilir alternatif yakıtlardır. Biyodizel yakıtlar, oksijen içerikli, sülfür içermeyen, zehirleyici olmayan, bozunabilir, yüksek setan sayılı ve yağlayıcılık özelliklerine sahiptirler. Biyodizel, dizel yakıtı ile karıştırılarak veya saf olarak kullanılabilmektedir. Bu çalışmada, transesterifikasyon yöntemi ile kanola yağı metil esteri (KYME) üretilmiştir. Üretilen KYME standart dizel yakıtı ile hacimsel olarak %20, %40 ve %60 oranlarında karıştırılarak KYME20, KYME40, KYME60 yakıtları elde edilmiştir. Elde edilen yakıtların, tam yükte ve farklı devirlerde (1400 d/d, 2000 d/d, 2600 d/d, 3200 d/d) tek silindirli dizel bir motorun performansına, egzoz emisyonlarına ve titreşimine olan etkileri araştırılmıştır. KYME ve standart dizel yakıt karışım oranı arttıkça, güç, tork, CO ve duman yoğunluğunda düşme, özgül yakıt tüketimi, HC ve NOx emisyonlarında artma görülmüştür. Maksimum motor titreşim genliği KYME60 ile elde edilmiştir. Elde edilen sonuçlar, KYME'nin dizel yakıtına yakın özellikler gösterdiğini ve alternatif dizel yakıtı olarak kullanılabileceğini ortaya koymuştur.Öğe Experimental investigation of combustion, performance and emission characteristics of a diesel engine fuelled with diesel-biodiesel-alcohol blends(Springer Heidelberg, 2019) Ağbulut, Ümit; Sarıdemir, Suat; Albayrak, SerdarThe purpose of this study is to investigate the impacts of diesel-biodiesel-alcohol blends on the combustion, performance and emissions characteristics of a single-cylinder diesel engine. Tests were conducted at different engine speeds of 1750, 2250, 2750 and 3250 rpm and under full load. In this study, different fuels [called as reference diesel (D100), 20 vol% cottonseed methyl ester (D80C20), 10 vol% ethanol (D90E10) and finally the ternary type of their derivations (D70C20E10)], were used. The experimental results showed that the highest reduction values were observed on CO emission by 42%, 30% and 8% for the D90E10, D70C20E10 and D80C20 fuels, respectively. These reductions for HC emission were achieved as 40%, 31% and 23% for the D90E10, D70C20E10 and D80C20, respectively. On the other hand, the reductions of NOx and CO2 emissions were not sharp and varied between 2-7%. Besides the reductions on the exhaust emissions, biodiesel-ethanol blend presented better results in terms of HRRmax and CPmax than using biodiesel alone. Additionally, ignition delay of the biodiesel blends was longer than that of D100 fuel owing to their low cetane numbers. Combustion duration was shortened with the increment in engine speed because the turbulence increased in the combustion chamber at high engine speed. This case also improved the homogeneity of test fuels and increased the quality of the combustion process. As a consequence, this paper clearly reported that it is possible to achieve fewer emissions, the highest CPmax values with the presence of ethanol in biodiesel fuels rather than using biodiesel alone for diesel engines.