Yazar "Akhan, Osman" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe SON SINIF ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK HAZIRBULUNUŞLUK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ(İrfan TÜRKOĞLU, 2019) Akhan, Osman; Dolmacı, Ahmet; Altıntaş, SedatHizmet öncesi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik kendilerini hazır hissetmeleri, lisans eğitimleri boyunca mesleki donanımlarını tamamlamaları için oldukça önemlidir. Bu doğrultuda çalışmanın amacı son sınıf öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik hazırbulunuşluk düzeylerini belirlemek ve çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Araştırmada Yıldırım ve Köklükaya (2017) tarafından geliştirilen “Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Hazırbulunuşluk Ölçeği”, gerekli izinler alınarak kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Akdeniz Üniversitesinde son sınıfta okumakta olan öğretmen adayları oluşturmuştur. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır ve elde edilen veriler SPSS paket programı sayesinde analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda çalışmaya katılan öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik hazırbulunuşluk düzeylerinin yüksek düzeyde olduğu bulunmuştur. Ayrıca araştırmanın sonuçları; öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik hazırbulunuşluk düzeylerinin bölümlerine göre anlamlı farklılık gösterdiğini ancak cinsiyetlerine, anne ve baba eğitim durumlarına ve üniversite öncesi yaşadıkları yerleşim birimine göre anlamlı farklılık göstermediğini ortaya çıkarmıştır.