Yazar "AKBAY, Fatih" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Hikâye Okumanın Birinci Sınıf Öğrencilerin Anlama ve Atlatma Becerileri Üzerindeki Etkileri(Abdullah KALDIRIM, 2020) ATEŞ, Seyit; AKBAY, Fatih; YILDIRIM, Kasım; ÇETİNKAYA, Fatih ÇetinBu araştırmada, hikâye okumanın birinci sınıf öğrencilerinin anlamaları ve yeniden anlatma becerileri üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Araştırmanın örneklemini toplam 30 birinci sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Bu yarı deneysel araştırma için, birinci sınıf öğrencileri deney ve kontrol grubu olarak seçkisiz olarak atanmıştır. Deney grubunda öğrencilere günlük olarak hikâyeler okunmuş ve hikâyeler okunduktan sonra hikâyelerle ilgili informel sohbetler gerçekleştirilmiştir. Okunan kitaplarla ilgili tüm günlük aktiviteler, Rosenblatt'ın dönüşümsel-işlem teorisine dayanan bilişsel ve estetik boyutları içermiş ve yaklaşık olarak 30 dakika sürmüştür. Hikâye konuşmalarında karakterler, sahne, olay örgüsü, çatışma, çözüm ve hikâyelerin öğrenciler üzerindeki etkileri tartışılmıştır. Öntest ve sontest değerlendirmesi için her iki gruptaki öğrencilere sınıf düzeyinde bir hikâye okunmuş ve yeniden anlatmaları istenmiştir. Aynı zamanda 5Ws ve 1H tekniği kullanılarak öğrencilerin anlama düzeyleri belirlenmiştir. Birebir değerlendirme süreci kullanılmış ve bu doğrultuda öğrencilerin hikâye elementlerini söyleyip söyleyemedikleri, hikâyeyi sıralı bir şekilde anlatıp anlatamadıkları, anlama düzeyleri ve öğrencilerin kullanmış oldukları cümle yapıları ortaya konulmuştur. Araştırmanın sonuçları ilgili literatür aracılığıyla tartışılmış ve gerekli önerilerde bulunulmuştur.