Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "İncirci, Ayhan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Comparison of the Impacts of Writing To Learn and Writing To Communicate Activities on Academic Achievement in TESL Classrooms
    (Arab World English Journal, 2016) İncirci, Ayhan
    The main question of the study is "What are the impacts of Writing To Learn (WTL) and Writing To Communicate (WTC) activities on the academic success of the English learning students?". This study aims to compare the effects of WTL and WTC activities on academic success of students in English lessons. The study was carried out with 59 (27 male, 32 female) nineth grade high school students in 2015-2016 in Turkey. One of the quantitative designs, quasi-experimental design with nonequivalent control group was used in the study. Experimental group had 30 students (16 female, 14 male) and control group had 29 students (16 female, 13 male). Present Perfect Tense Academic Achievement Test (PPTAAT) and Rubrics developed by the researcher were used as data collection tools in the study. Students in the experiment group wrote "WTL letters" and the control group students wrote "WTC letters" for four weeks as in-class and homework assignments. There are four hypotheses of the research and anlyses were made to prove the correctness of them. All of the hypotheses were corrected based on the results. As a result of the study, it was detected that there is a statistically meaningful difference for the benefit of the experimental group. It can be said that writing WTL letter helps students learn English better than writing WTC letter. Teachers can be recommended to change the way they use writing from WTC to WTL.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Öğrenme amaçlı yazma etkinliklerinin güdülenme ve öğrenme stratejilerine etkisi
    (Düzce Üniversitesi, 2020) İncirci, Ayhan; Vardar, Aslıhan Kuyumcu
    Bu araştırmanın amacı Öğrenme Amaçlı Yazma etkinliklerinin öğrencilerin güdülenme ve öğrenme stratejileri üzerinde etkisini araştırmaktır. Bu amaç doğrultusunda 9. sınıf öğrencilerinden oluşan bir çalışma grubuyla birlikte çalışılmıştır. Araştırmaya katılan öğrenciler bir kontrol (n: 30; 17 kız, 13 erkek) ve iki deney grubu (DG1, n: 31; 17 kız, 14 erkek; DG2, n: 30; 16 kız, 14 erkek)'ndan meydana gelmektedir. Araştırma ön test son test eşitlenmemiş kontrol gruplu yarı deneysel bir yöntemle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri nicel ve nitel veri toplama araçları birlikte kullanılarak toplanmıştır. Nicel veri toplama aracı olarak McKeachie, Pintrich, Lin & Smith (1986) tarafından oluşturulan (Motivated Strategies for Learning Questionnaire) ve Büyüköztürk, Akgün, Kahveci & Demirel (2004) tarafından Türkçeye uyarlanan Güdülenme ve Öğrenme Stratejileri Ölçeği (GÖSÖ) kullanılmıştır. Araştırmanın nitel bölümünde veri aracı deney grubu öğrencilerinden seçilen örneklemle (DG1, n: 3; DG2, n: 3) yapılan görüşme sorularıdır. Araştırmanın ön testlerinden elde edilen sonuçlara göre deney ve kontrol gruplarının aldıkları puanların istatistikî olarak farklılaştığı tespit edilmiştir. Grupların istatistikî olarak denk olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Gruplardaki bu farklılığı en aza indirebilmek ve araştırmanın bağımlı değişkenleri üzerindeki bağımsız değişkenlerin etkisini en aza indirmek için çalışmalar yapılmıştır. Ön testlere göre gruplar denk olmadığı için son testlerin analizinde kovaryans analizi (ancova testi) kullanılmıştır. ÖAY etkinliğinin güdülenme stratejilerinde deney grupları ve KG arasında istatistikî olarak anlamlı bir farklılık meydana getirdiği ve bu farklılığın deney grupları lehine olmasında etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. ÖAY etkinlikleriyle birlikte dönüt verilen DG2 öğrencilerinin, sadece ÖAY etkinliği uygulaması yapılan DG1 öğrencilerine göre Güdülenme Stratejilerinde daha başarılı olduğu ve bu başarının istatistikî olarak bir anlamlılık ifade ettiği sonucuna ulaşılmıştır. Bu tespitin diğer alt boyut ve alt faktörlerde benzer olduğu tespit edilmiştir. Fakat duyuşsal alt boyutuna ait sınav kaygısı alt faktöründe DG1 ile DG2 ve DG2 ile KG arasında bir farklılık tespit edilmezken DG1 ile KG arasında KG lehine anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. Bu durum sınav kaygısını azaltmada en başarılı grubun KG, daha sonra DG2 ve son olarak da DG1 olduğu sonucunu ortaya çıkarmıştır. Araştırmanın Öğrenme stratejilerine ilişkin olarak yapılan tespitleri ise; ÖAY etkinliğinin öğrenme stratejilerinde deney grupları ve KG arasında istatistikî olarak anlamlı bir farklılık meydana getirdiği ve bu farklılığın deney grupları lehine olmasında etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca ÖAY etkinlikleriyle birlikte dönüt verilen DG2 öğrencilerinin, sadece ÖAY etkinliği uygulaması yapılan DG1 grubu öğrencilerine göre Öğrenme Stratejilerinde daha başarılı olduğu ve bu başarının istatistikî olarak bir anlamlılık ifade ettiği sonucuna ulaşılmıştır. Fakat sadece ÖAY etkinliği uygulaması yapılan DG1 öğrencilerinin, ÖAY etkinlikleriyle birlikte dönüt verilen DG2 öğrencilerine göre kaynak yönetimi alt boyutuna ait zaman ve çalışma ortamı yönetimi alt faktöründe daha başarılı olduğu ve bu başarının istatistikî olarak bir anlamlılık ifade ettiği sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın bulguları ışığında, ÖAY etkinliklerinin öğrencilerin güdülenmelerini artırdığı ve öğrenme stratejilerini kazanmalarında bir araç olarak kullanılabildiğini ispat edilmiştir. Ayrıca ÖAY ile birlikte verilen dönütlerin öğrencilerin daha fazla güdülenmelerini ve öğrenme stratejilerini daha iyi kullanmalarını sağladığı tespit edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına dayalı olarak ÖAY etkinliklerinin güdülenme ve öğrenme stratejileri öğretiminde kullanılması önerilmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Ortaöğretim Destekleme ve Yetiştirme Kurslarına İlişkin Öğrenci Görüşleri
    (2017) İncirci, Ayhan; İlğan, Abdurrahman; Sirem, Özgür; Bozkurt, Sinan
    Bu araştırmanın amacı ortaöğretim kurumlarında 2014-2015 eğitim öğretim yılından itibaren uygulanmakta olan Destekleme ve Yetiştirme Kurslarına (DYK) ilişkin öğrenci görüşlerini belirlemektir. Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden biri olan tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen beşli Likert tipi Destekleme ve Yetiştirme Kurslarına İlişkin Öğrenci Görüşleri Anketi (DYKİGA) kullanılmıştır. Ölçeğin güvenirlik ve geçerlilik çalışmaları 536 (326 bayan, 210 erkek) ortaöğretim öğrencisiyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu Türkiye'nin Batı Karadeniz Bölgesi'nin Kuzey Batısında yer alan iki ilindeki 615 (414 bayan, 201 erkek) ortaöğretim öğrencisinden meydana gelmiştir. Elde edilen veriler genel olarak değerlendirildiğinde DYK'ya ilişkin öğrenci görüşlerinin olumlu olduğu ve bazı değişkenlere (cinsiyet, okul yerleşkesi, sınıf seviyesi) göre farklılık gösterdiği fakat okul türü değişkenine göre anlamlı bir farklılığın olmadığı ortaya çıkmıştır. Bu farklılıklar hakkındaki değerlendirmelere tartışma ve sonuç bölümünde detaylı olarak yer verilmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    State formation and the rise of elementary education at the periphery of Europe: the cases of Finland and Turkey 1860-1930
    (Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2018) Westberg, Johannes; İncirci, Ayhan; Paksuniemi, Merja; Turunen, Tuija
    This article addresses the role of the state and state formation in the establishment of national education during the nineteenth century and early twentieth century. Through a comparative case analysis of two countries at the European periphery (Finland and Turkey), this article shows how national educational systems, in both instances, were driven by periods of intense state building. In the nineteenth century, military defeats sparked educational reforms, and in the early nineteenth century school laws were enacted due to the establishment of the republics of Finland and Turkey. Nevertheless, these examples also show the limits of a state formation perspective. Despite changes in educational policy, neither state reached high enrolment levels in the nineteenth century, and only in Finland schooling for all was realised in the 1930s. Thus, this work encourages further comparative analyses of the social, economic and political circumstances in which these states acted.

| Düzce Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Düzce Üniversitesi, Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Düzce, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim