Yazar "Öztürk, Zafer" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Determination of photovoltaic inverter ratio minimizing energy clipping for electric vehicle charging station under different solar radiations(Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc., 2022) Demirci, Alpaslan; Öztürk, Zafer; Tercan, S.M.; Nakir, I.The increasing integration of electric vehicle charging stations (EVCS) with hybrid power systems (HPS) is becoming more important due to the growing population of electric vehicles. In particular, the decrease in solar module prices from HPS components more than other components (inverter, etc.) has needed the re-evaluation of the inverter loading rates (DC/AC ratio) in optimum system sizing. This study proposes the optimization of DC/AC ratios for EVCS installed in three regions with different climatic characteristics by considering the technical, economic, and environmental effects. The results showed that in optimal scenarios, the DC/AC ratio rose above 1.51 and increased to 1.66, especially for Samsun province, which has low solar potential. On the other hand, the clipping energy (CE) losses were determined to be up to 14% of the total annual energy production when DC/AC ratio is two. © 2022 IEEE.Öğe Güç sistemlerinde enerji yönetimi analizi ve uygulaması(Düzce Üniversitesi, 2022) Öztürk, Zafer; Tosun, SalihTeknolojinin gelişmesi ve artan tüketici talebi neticesinde elektrik ihtiyacı gün geçtikçe artmaktadır. Bu artış ile birlikte üretim kaynaklarına olan gereksinim büyümektedir. Yeraltı kaynakların sınırlı olması, fosil kaynakların çevreye verdiği zararlar, enerji yakıt maliyetindeki artışlar ve taşınmasındaki zorluklar neticesinde bu kaynaklarının kullanımının azaltılması ve burada oluşan boşluğu yenilenebilir enerji kaynakları ile doldurulması gerekmektedir. Bu nedenle hem fosil kaynakların hem de yenilenebilir enerji kaynaklarının birlikte ve verimli şekilde kullanılması oldukça önem taşımaktadır. Bu tez çalışmasında karaya yakın bir ada grubu için yüksek yenilenebilir enerji kaynaklı bir hibrit güç sisteminin teknik, ekonomik ve çevresel uygulanabilirliği incelenerek optimal hibrit bir model değerlendirilmiştir. Ada bölgesinin konum bilgileri ışığında bölgedeki solar radyasyon ve rüzgâr hızı verileri analiz edilmiş ve bu analizler neticesinde sistem boyutlandırmasında rüzgâr türbinlerinin daha da ön plana çıktığı görülmüştür. Bölgedeki hibrit güç sisteminin modellenmesinde, Amerikan Ulusal Yenilebilir Enerji Laboratuvarında geliştirilmiş ve güvenilirliğini kanıtlamış olan HOMER PRO yazılımı kullanılmıştır. Optimizasyon sonuçları özellikle yük profili, yenilenebilir enerji kaynaklı santrallerin başlangıç maliyetleri ve teşvik paketlerinin kapsamının yüksek yenilenebilir enerji kaynaklı çözümlerin boyutunu belirlediği görülmüştür. Oluşturulan farklı penetrasyonlu senaryolarda %0-%20-%40 şebeke güç kısıtlarına bağlı olarak optimal yenilenebilir enerji sistemlerin %75-300 arasında penetrasyonlarının değiştiği belirlenmiştir. Belirlenen bu optimal senaryoların adalara optimal dağılım tahminleri Parçacık Sürü Optimizasyonu (PSO) algoritması – Pandapower Güç Akış Çözümleyicisi yöntemi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Elde edilen oranlar neticesinde farklı senaryolar altında her bir adaya yenilenebilir enerji dağılımları yapılmıştır. Her bir adanın optimal yenilenebilir enerji üretimlerinin, şebeke alış/satış durumlarının ve saatlik maliyet değişimlerinin analizleri Gurobi optimizasyon çözücüsü ile gerçekleştirilmiştir. Son bölümde ise belirlenen senaryolara dizel generatör ve üç farklı enerji depolama sistemleri dahil edilerek teknik, ekonomik ve çevresel analizler yapılmış ve sonuçlar karşılaştırılmıştır. Elde edilen sonuçlar yük profili, şebeke güç kısıtları ve teşvik paketlerine bağlı olarak şebeke altyapısı olan ada veya ada gruplarının enerjiye ihtiyacının yüksek yenilenebilir enerji sistemli enerji üretimi ile teknik, ekonomik ve çevresel hedefler ile uyumlu uygulanabilir çözümler üretebileceğini göstermiştir.Öğe Örnek Bir Hibrit Yenilebilir Enerji Sisteminin HOMER ile Modellenmesi, Ekonomik ve Teknik Yönden Analizleri(Bayburt Üniversitesi, 2019) Öztürk, Zafer; Tosun, Salih; Öztürk, Aliİnsanların yaşam alanlarında elektrik enerji tüketim değerleri artış göstermekte ve bunun sonucunda elektrik kaynaklarına gereksinim artmaktadır. Elektrik üretimi geçmişten günümüze yüksek oranda fosil kaynaklardan sağlanmaktadır. Fosil kaynaklar; maliyeti fazla ve çevre kirliliğine sebep olmaktadırlar. Bundan ötürü elektrik enerjisi ihtiyacını fosil kaynaklardan azaltarak daha çevreci bir enerji kaynaklarına yönelmek ve bunu etkili şekilde sisteme entegre etmek gerekmektedir. Ayrıca mümkün olan en düşük enerji maliyeti ile gereksinimler giderilmelidir. Bu çalışmada, Bursa ili Gemlik ilçesindeki sanayi alanın elektriksel yük ihtiyacının karşılanması için düşünülen örnek hibrit yenilebilir enerji sisteminin şebekeli ve şebekesiz olarak, teknik ve ekonomik açıdan uygulanabilirliği araştırılmıştır. En uygun elektrik enerji üretim planlamasının yapılması sağlanmıştır. Çıkan değerler ile elektrik yükünün ne kadarının hangi elemanlardan sağlandığı gözlemlenmiştir. Ayrıca bazı hassasiyet analizleri ile enerji optimizasyon çalışmaları yapılmış, farklı olasılıklar ile hangi sistemin daha uygulanabilir olacağı ortaya konmuştur. Yapılan planlama ile enerji ihtiyacının sağlanması durumunda çevre kirliliği açısından iyileştirme olduğu ve önemli oranda ekonomik kazanç sağlanabildiği görülmüştür.Öğe Technic and Economic Effects of Changes in the Location of Industrial Facilities in Industrializing Regions on Power Systems(Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc., 2021) Öztürk, Zafer; Demirci, Alpaslan; Tosun, Salih; Öztürk, AliThe installations of new facilities innercity cause regional and infrastructural problems for the industry. On the other hand, establishing new facilities outside the city requires an expensive grid extension. In this study, the proposed hybrid power system (HPS) models were analyzed to meet the energy demand of the dispersed industrial facilities out of cities. In addition, sensitivity analyses were made by considering the distance to the national grid (DNG) and the discount rate (DR) changes of the region where industrial facilities will establish. Micropower optimization program HOMER (NREL, US) was used to simulate the system. As a result of the analyzes, it has been determined that on-grid systems are more economical if the distance between the national electricity grid and the energy demand is assumed to be less than 125 km. Furthermore, it has been that the DR change creates a gray region between the break-even points define for on/off-grid systems (125 km= HPS = 175 km). Likewise, it was determined by a sensitivity analysis that grid extension capital cost (GECC) and DR increases reduce the break-even distance (BED) up to 50 km and that off-grid HPSs are more economical after 100 km. According to the results obtained, the study has the quality of guiding the investors about the optimal system set up in the light of technical and economic parameters. © 2021 Chamber of Turkish Electrical Engineers.Öğe Technical, Economic and Environmental Optimization of Electric Vehicle Charging Stations Integrated Photovoltaic Panel and Energy Storage with Different Climatic Characteristics(Duzce University, 2023) Demirci, Alpaslan; Öztürk, ZaferThe increasing population in the world, the rapid development of technology, and the modern lifestyle leading society to more consumption increase the energy demand. Meeting the demand for energy widely from conventional sources creates many environmental and economic problems, especially global warming. Moreover, energy consumption devices' low efficiency and dependence on traditional resources further complicate the situation. Therefore, it is essential to electrify internal combustion vehicles, which have approximately 20% of fossil-based energy consumption, and to meet their energy demands with renewable energy systems (RES). In this study, the integration potential of electric vehicle (EV) charge stations with solar photovoltaic panels (PV) and energy storage systems (ESS) was investigated, and their technical, economic, and environmental effects were optimized. In addition, the effects of the proposed model in geographical regions with different climatic characteristics were determined by sensitivity analysis. The results showed that unit energy costs increased up to 21% due to climatic differences, and the best result was obtained in the province of Izmir with $0.046/kWh. ESSs used to reduce the clipped energy and increase clean energy consumption have caused the depreciation process to approach project life in cities with low solar radiation potential. On the other hand, the amortization period in hybrid models with PV decreased to 7.88 years. The results showed that PV-ESS-integrated EV charge stations might have different technical, economic, and environmental effects depending on the region's climatic characteristics. Developing infrastructure and investor incentive mechanisms is necessary by considering these situations.