Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Çelik, Kemal" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Farklı nanopartikül takviyeli sıvıların batarya sisteminin soğutma performansı üzerindeki etkilerinin incelenmesi
    (Düzce Üniversitesi, 2024) Çelik, Kemal; Polat, Fikret
    Elektrikli araçlar, ulaşım sektöründe fosil yakıtların yerini almak ve karbon ayak izini azaltmak için çevre dostu bir seçenek olarak önem kazanmaktadır. Elektrikli araçların güç kaynağı olan batarya paketleri, yüksek maliyetli ve termal olarak hassas bileşenlerdir. Batarya paketlerinin, şarj ve deşarj işlemleri sırasında oluşan sıcaklık artışı ve dağılımı, performansını, ömrünü ve güvenliğini etkilemektedir. Bu nedenle, batarya paketlerinin çalışma sıcaklığının optimum aralıkta tutulması ve sıcaklık dağılımının homojen olması için etkin bir soğutma sistemi gerekmektedir. Bu çalışmada, 18 adet silindirik lityum iyon pil içeren bir batarya modülü, labirent tipi bir soğutma kanalına yerleştirilmiştir. Soğutma kanalı bakır malzemeden üretilmiştir. Soğutma kanalından saf su, bor nitrür (BN)-su nanoakışkanı ve titanyum dioksit (TiO2)-su nanoakışkanı geçirilerek, soğutma akışkanlarının termal performansları karşılaştırılmıştır. BN-su nanoakışkanının kütlece %0,1 ve TiO2-su nanoakışkanının kütlece %0,1 konsantrasyonları kullanılmıştır. Deneyler, batarya paketini farklı çalışma koşulları altında test etmek amacıyla 1C şarj ve 1C, 2C ve 3C deşarj oranlarında gerçekleştirilmiştir. Tüm deneylerde, soğutucu akışkanların giriş debisi 790 ml/dk ve giriş sıcaklığı 25 oC olarak sabit tutulmuştur. Deney sonuçlarına göre, BN-su nanoakışkanının diğer akışkanlara göre daha iyi soğutma sağladığı ve batarya modülünün sıcaklık dağılımını daha homojen hale getirdiği görülmüştür. Bu çalışma ile elektrikli araçlarda batarya termal yönetim sisteminin geliştirilmesine katkı sağlamak amaçlanmıştır.

| Düzce Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Düzce Üniversitesi, Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Düzce, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim