Çakar, MerveŞişman, Nuriye YıldırımOruç, Deniz2020-04-302020-04-3020192149-03332149-0333https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpNd056azBOQT09https://hdl.handle.net/20.500.12684/2204Giriş: Klinik uygulama, hemşirelik eğitiminin önemli ve ayrılmaz bir parçasıdır. Klinik uygulamaların öğrencilerin gelişimi için avantajlarıolmasına rağmen birçok sağlık riski de taşımaktadır. Amaç: Çalışma hemşirelik öğrencilerinin klinik uygulamalarda karşılaştıkları sağlıkrisklerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Tanımlayıcı-kesitsel tipte planlanan çalışma, Batı Karadeniz Bölgesi’nde bir devletüniversitesinin 3. ve 4. sınıfında öğrenim gören 338 hemşirelik öğrencisi ile yapılmıştır. Veriler bilgi toplama formu ve Hemşirelik EğitimiStres Ölçeği ile toplanmıştır. Bulgular: Hemşirelik öğrencilerinin %27.8’i kesici-delici alet yaralanması yaşamış, bu yaralanmalar genelliklebir kez, tedavi hazırlarken ve enjektör kapağını kapatırken meydana gelmiştir. Öğrencilerin %93.5’i yaralanma bildirimi yapmamıştır.Enfeksiyon etkenine maruz kalan %3.0 öğrencinin, %70.0’ının enfeksiyon komitesine bildirimde bulunmadığı, uygulamalar sırasındaöğrencilerin %63.0’ının havalandırma yetersizliğine maruz kaldığı, uygulamalardaki hareketlere bağlı olarak öğrencilerin %69.5’inin altekstremitelerde ağrı yaşadığı, uygulamaları sırasında öğrencilerin %13.3’ünün şiddet tehdidi yaşadığı saptanmıştır. Hemşirelik öğrencilerininhemşirelik eğitimi stres ölçeği puan ortalaması 64.02 15.07’dır. Kadın öğrencilerin erkek öğrencilere göre daha fazla stres yaşadıklarıbulunmuştur (p .05). Sonuç: Hemşirelik öğrencilerinin klinik uygulama sürecinde pek çok sağlık riskleri ile karşılaştıkları, kesici-delicialet yaralanması, ağrı, şiddet ve stres yaşadıkları saptanmıştır.Background: Clinical practice is an important and integral part of nursing education. It has advantages for development of students but alsocarry many health risks. Objectives: The study was conducted to determine the health risks of nursing students in clinical practice.Methods: The descriptive-cross-sectional study was carried out with 338 nursing students from 3rd and 4th grades of a state university in theWestern Black Sea Region. Data were collected by information collection form and Nursing Education Stress Scale. Results: 27.8% of thestudents experienced cutting-piercing injuries and these injuries have often occurred once, while preparing treatment and while closing theinjector cover. 93.5% of the students did not report injury. 70.0% of the infected students were not reported to infection committee, 63.0% ofthe students were exposed to inadequate ventilation during the practices, 69.5% of the students had pain in the lower extremities and 13.3%of students were face with violence during practices. The mean score of nursing students' stress score on nursing education is 64.02 15.07.It has been found that female students experience more stress than male students (p .05). Conclusion: It has been determined that nursingstudents are faced with many health risks in clinical practice process as cutting-piercing injuries, pain, violence and stress.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessHemşirelikSağlık Bilimleri ve HizmetleriHemşirelik Öğrencilerinin Klinik Uygulamalarında Karşılaştıkları Sağlık RiskleriHealth Risks in Nursing Students' Clinical ApplicationsArticle122116125