Kaban, TolgaŞen, Nesrin2023-07-262023-07-2620212146-17402146-1740http://doi.org/10.54688/ayd.941568https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/509992https://hdl.handle.net/20.500.12684/13624Bu araştırmanın temel amacı, marka ilişkisi kalitesi düzeyinin ağızdan ağıza iletişim üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırmada, kolayda örnekleme tekniğinden faydalanılarak 465 kozmetik ürün kullanıcısından çevrimiçi anket tekniğiyle elde edilen veriler analize tabi tutulmuştur. Elde edilen verilere frekans analizi, açıklayıcı faktör analizi, korelasyon analizi, çoklu doğrusal regresyon analizi, t-testi ve tek yönlü ANOVA analizleri uygulanmıştır. Frekans analizi sonucunda katılımcıların en çok tercih ettikleri kozmetik markanın Nivea olduğu sonucu ortaya çıkmıştır. Yapılan faktör analizi sonucunda marka ilişkisi kalitesi ile ilgili yedi boyut ortaya çıkmıştır. Bu boyutlar; aşk/tutku, kişisel bağlılık, nostaljik bağ, yakınlık/samimiyet, benlik bağı, ortak kalitesi ve davranışsal dayanışmadır. Yapılan faktör analizi sonucunda ağızdan ağıza iletişim ile ilgili ise üç boyut ortaya çıkmıştır. Bu boyutlar ise; satın alma öncesi, satın alma sonrası olumlu ağızdan ağıza iletişim ve satın alma sonrası olumsuz ağızdan ağıza iletişimdir. Yapılan korelasyon analizi sonucunda marka ilişkisi kalitesi boyutları ile ağızdan ağıza iletişim değişkenleri arasında orta ve düşük düzeylerde pozitif ve negatif ilişkilerin olduğu ortaya çıkmıştır. Yapılan çoklu doğrusal regresyon analizleri sonucunda araştırmada, marka ilişkisi kalitesi değişkenlerinin farklı düzeylerde ağızdan ağıza iletişim durumlarını etki edebildiği sonucu ortaya çıkmıştır. Katılımcıların demografik özellikleri ile ilgili yapılan farklılık analizlerinde de anlamlı sonuçlar ortaya çıkmıştır.tr10.54688/ayd.941568info:eu-repo/semantics/openAccessMARKA İLİŞKİSİ KALİTESİ DÜZEYİNİN AĞIZDAN AĞIZA İLETİŞİM ÜZERİNE ETKİSİ: KOZMETİK SEKTÖRÜ ÜZERİNE BİR UYGULAMAArticle122250282509992