Çolak, Tuğba SedaÖzcan, Sümeyye2023-04-042023-04-042022https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=kScA8XnrRb0WogX-qPGFkruIjJIOBlJspm1QEGjgv5q8nxqnERFTkzmEfrni2Lfyhttps://hdl.handle.net/20.500.12684/11067Bu çalışmanın temel amacı duygu ifadesini; kişilik özellikleri, duygu gereksinimi ve sosyal ve duygusal yalnızlık kavramlarıyla açıklamaktadır. Bu bağlamda öncelikle araştırmadaki bütün değişkenlerinin demografik değişkenlere göre farklılaşmaları incelenmiştir. Ardından kişilik, duygu gereksinimi ve sosyal ve duygusal yalnızlığın duyguları ifade etme düzeyi üzerindeki etkileri incelenmiştir. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 406 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri Kişisel Bilgi Formu, Beş Faktör Kişilik Ölçeği, Duygu İfade Ölçeği, Duygu Gereksinimi Ölçeği ve Yetişkinler için Sosyal ve Duygusal Yalnızlık Ölçeği kullanılarak elde edilmiştir. Veri toplanan süreçte eğitim öğretim faaliyetlerinin uzaktan gerçekleştirilmesi sebebiyle formlar gönüllü katılımcılara çevrimiçi kanallar aracılığıyla iletilmiştir. Verilerin analizinde SPSS.26 paket programı kullanılmıştır. Araştırma problemlerine cevap bulmak için bağımsız örneklem t Testi, tek yönlü ANOVA analizi, Pearson korelasyonu ve basit doğrusal regresyon analizleri yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda duygu ifadesinin cinsiyet, ilişki durumu ve günlük/anı/hatıra defteri sahip olma durumuna göre farklılaştığı bulunmuştur. Yapılan regresyon analizine göre kişilik özellikleri, duygu gereksinimi ve sosyal ve duygusal yalnızlık duygu ifadesini anlamlı bir şekilde yordamaktadır. Mevcut sonuçlar literatür ışığında tartışılmıştır. Alan uzmanları ve ilerideki çalışmalar için öneriler sunulmuştur.The main purpose of this study is to express emotion; personality traits, emotional needs, and social and emotional loneliness. In this context, first of all, the differentiation of all the variables according to the demographic variables was examined. Then, the effects of personality, need for affect and social and emotional loneliness on the level of emotion expression were examined. The sample of the study consistsed of 406 university students. The data of the study were obtained by using the Personal Information Form, the Big Five Inventory, the Emotion Expression Scale, the Need for Affect Scale, and the Social and Emotional Loneliness Scale for Adults. In the data collection process, the forms were sent to the volunteer participants through online channels, The forms were sent to the volunteer participants through online channels in the data collection process since the education and training activities were carried out remotely. SPSS.26 package program was used in the analysis of the data. Independent samples t-Test, one-way ANOVA analysis, Pearson correlation, and simple linear regression analyzes were performed to find answers to the research problems. As a result of the analyzes made, it was foundResults showed that the expression of emotion differed according to gender, relationship status, and having a diary/memoir/diary. According to the regression analysis, personality traits, need for emotion, and social and emotional loneliness significantly predicted emotion expression. The present results wereare discussed in the light of the literature. Suggestions Recommendations are were presented for practitioners and future researchers.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitim ve ÖğretimEducation and TrainingPsikolojiPsychologyKişilik özellikleri, duygu gereksinimi ve sosyal ve duygusal yalnızlığın duyguları ifade etmeyi yordayıcı etkilerinin incelenmesiInvestigation of the predictive effects of personality traits, need for affect and social and emotional loneliness on emotion expressionMaster Thesis1116737625