Yıldırım, KasımÇetinkaya, Fatih ÇetinTopçam, Abdurrahman BakiDurmaz, MücahitÖksüz, Halil İbrahimSezer, Behlül BilalDemirkıran, Ferhat2024-12-282024-12-2820242980-2881https://doi.org/10.62195/ijdes.1488281https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/3948493https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijdes/issue/85624/1488281https://hdl.handle.net/20.500.12684/17138Bu çalışmanın amacı, çokkültürlü çocuk edebiyatı ürünlerinin kullanımıyla sağlanan deneyimsel öğrenme etkinliklerinin öğretmen adaylarının çokkültürlü resimli çocuk kitaplarıyla gerçekleştirilecek etkileşimli okuma etkinliklerine yönelik bilgilerine ve kültürlerarası duyarlılık becerisine yönelik görüşlerine olan etkisini incelemektir. Yürütülen araştırma hem nicel hem nitel araştırmanın uygulandığı karma yöntem olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu 2023 yılında Düzce Üniversitesi koordinatörlüğünde yürütülen KA210 kodlu ve ‘Welcome! Intercultural Sensitivity for Integration’ isimli Erasmus+ projesine katılan üç farklı ülkeden 15 öğretmen adayından oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak çoktan seçmeli bilgi testi kullanılmıştır. Bilgi testinde toplamda 20 adet soru yer almaktadır. Uygulanan bu bilgi testiyle öğretmen adaylarının göç, kültürlerarasılık, resimli çocuk kitapları ve etkileşimli okuma uygulamaları ilgili bilgi düzeylerinin ölçmesi hedeflenmektedir. Öte yandan nitel veriler ise yarı yapılandırılmış görüşme formuyla elde edilmiştir. Nicel verilerin analizinde SPSS, nitel verilerin analizinde ise betimsel analiz etkili olmuştur. Elde edilen bulgular doğrultusunda farklı ülkelerden araştırmaya katılan öğretmen adaylarıyla uygulanan deneyimsel öğrenme atölyelerinin, katılımcıların etkileşimli okuma ve çokkültürlü resimli çocuk kitaplarına yönelik bilgi düzeylerini geliştirdiği yorumu yapılır.Bu çalışmanın amacı, çokkültürlü çocuk edebiyatı ürünlerinin kullanımıyla sağlanan deneyimsel öğrenme etkinliklerinin öğretmen adaylarının çokkültürlü resimli çocuk kitaplarıyla gerçekleştirilecek etkileşimli okuma etkinliklerine yönelik bilgilerine ve kültürlerarası duyarlılık becerisine yönelik görüşlerine olan etkisini incelemektir. Yürütülen araştırma hem nicel hem nitel araştırmanın uygulandığı karma yöntem olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu 2023 yılında Düzce Üniversitesi koordinatörlüğünde yürütülen KA210 kodlu ve ‘Welcome! Intercultural Sensitivity for Integration’ isimli Erasmus+ projesine katılan üç farklı ülkeden 15 öğretmen adayından oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak çoktan seçmeli bilgi testi kullanılmıştır. Bilgi testinde toplamda 20 adet soru yer almaktadır. Uygulanan bu bilgi testiyle öğretmen adaylarının göç, kültürlerarasılık, resimli çocuk kitapları ve etkileşimli okuma uygulamaları ilgili bilgi düzeylerinin ölçmesi hedeflenmektedir. Öte yandan nitel veriler ise yarı yapılandırılmış görüşme formuyla elde edilmiştir. Nicel verilerin analizinde SPSS, nitel verilerin analizinde ise betimsel analiz etkili olmuştur. Elde edilen bulgular doğrultusunda, farklı ülkelerden gelen öğretmen adaylarıyla gerçekleştirilen deneyimsel öğrenme atölyelerinin, katılımcıların etkileşimli okuma ve çok kültürlü resimli kitaplar hakkındaki bilgi düzeylerini geliştirdiği görülmüştür. Bunun yanında, uygulanan etkileşimli okuma atölyelerinin katılımcıların kültürlerarası duyarlılık düzeylerini geliştirdiği de söylenebilir.en10.62195/ijdes.1488281info:eu-repo/semantics/openAccessÇokkültürlülükkültürlerarası duyarlılıkresimli çocuk kitaplarıMulticulturalismintercultural sensitivitychildrenResimli çocuk kitapları ile kültürlerarası duyarlılığın geliştirilmesi: Erasmus+ projesinden bir perspektifEnhancing intercultural sensitivity with children’s picture books: A perspective from Erasmus+ projectArticle213548DergiPark: 1488281