Alkan, SevilayArabacı, DuyguSaka, Ebru2024-08-232024-08-2320232147-1606https://doi.org/10.30703/cije.1248414https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1200353https://hdl.handle.net/20.500.12684/15012Bu çalışmada ilköğretim matematik öğretmen adaylarının problem kurma sürecinde sergiledikleri üstbiliş düzenleme becerilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel bir veri yaklaşımı olan durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını bir devlet üniversitesinin İlköğretim Matematik Öğretmenliği programı 2. sınıfında öğrenim görmekte olan 5 ilköğretim matematik öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri Getzels ve Jackson (1962) tarafından oluşturulup 1993 yılında Leung tarafından düzenlenen ve “House Problem” olarak adlandırılan yarı-yapılandırılmış problem kurma etkinliği ile toplanmıştır. Öğretmen adaylarının bu etkinliğe yönelik problem kurma çalışmaları tamamlandıktan sonra katılımcılarla yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler araştırmacılar tarafından hazırlanan üstbiliş düzenleme becerilerine (tahmin, planlama, izleme ve değerlendirme) yönelik teorik çatıya göre analiz edilmiştir. İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının problem kurma durumlarında sergiledikleri üstbiliş düzenleme becerilerinde, genel olarak öğretmen adaylarının tahmin ve izleme becerilerinin, planlama ve değerlendirme becerilerine göre daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Alanyazında problem çözme sürecinde üstbiliş becerilerini inceleyen çok sayıda çalışma olmasına rağmen problem kurma sürecinde üstbiliş becerilerine odaklanan araştırmalar oldukça azdır. Bu nedenle problem kurma sürecinde öğrencilerin ve öğretmenlerin üstbiliş becerilerine odaklanan çalışmaların yapılmasının alana katkı sağlayacağı düşünülmektedir.en10.30703/cije.1248414info:eu-repo/semantics/openAccessMatematik Öğretmeni Adaylarının Üstbiliş Düzenleme Becerilerinin Problem Kurma Etkinliği Bağlamında İncelenmesiAnalysis of Mathematics Teacher Candidates' Metacognitive Regulation Skills in the Context of Problem-posing ActivityArticle1236536721200353