Göksoy, Süleyman2021-12-012021-12-0120201301-62292148-0710https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpZek1UVTBOQT09https://hdl.handle.net/20.500.12684/9180Mevcut araştırmanın amacı Milli Eğitim Bakanlığının sayıları milyonu bulan mülteciöğrencilerin eğitimine yönelik eğitim politikasını eğitimcilerin görüşleri doğrultusundadeğerlendirmek, mülteci öğrencilerin eğitimi sürecinde yaşanan sorunları ve bu sorularınçözümüne yönelik öneriler sunabilmektir. Araştırma nitel araştırma desenlerindendurum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırma Batı Karadeniz Bölgesinde bulunan birilde değişik eğitim kurumlarında görevli ve lisansüstü eğitime devam eden yirmi üç eğitimciüzerinde yürütülmüştür. Araştırmada mülteci öğrencisi bulunan çeşitli eğitim kademelerindegörev yapan katılımcıların yer almasına özen gösterilmiştir. Araştırmanınsonuç ve önerileri; araştırmaya katılan eğitimciler, Milli Eğitim Bakanlığınca mülteciçocuklara yönelik verilen eğitimi insancıl bulmakla beraber, birçok eksikliğinin olduğunuda dile getirmektedirler. Katılımcılara göre, MEB’in mülteci çocuklara yönelik belirginbir eğitim politikası mevcut değildir. Süreç içerisinde ve süreç devam ederken eksiklikler,sorunlar çıktıkça o problemlere özgü, anlık çözümler üretilmeye çalışılmaktadır. Aradangeçen yedi sekiz yıla rağmen Bakanlığın hala belirgin bir politikaya sahip olmadığı kanaatindedirler.Araştırmaya katılan eğitimciler, mülteci öğrenciler arasında çeteleşmeyedoğru bir yönelim olduğuna dikkat çekmektedirler. Bakanlığın mülteci öğrencilerin gelecekleriile ilgili bir yol haritası belirlemesi gerekmektedir. Ayrıca eğitimciler tarafından,okullarda seviye sınıfları uygulamasına geçilmesi ve bu çocuklara yönelik takviye kurslarınındüzenlenmesi gerektiği de önerilmektedir.The aim of the present research is to evaluate the educational policies of the Ministry of National Education (MoNE) regarding the refugee students reaching the number of million according to the educator views, to present the problems experienced during the education of refugee students and to propose solutions to these questions. Case study pattern, one of the qualitative research patterns, was used in the research. The research was carried out on 23 educators working in different educational institutions in a province in the Western Black Sea Region and continuing their postgraduate education. In the research, it was paid attention to include participants working in various educational levels with refugee students. Some of results and suggestions that have stood out in the research are as follows: The educators participating in the research has stated that the education given to the refugee children by the Ministry of National Education is humane, but also has many deficiencies. According to the participants, MoNE does not have a clear education policy for refugee children. As shortcomings and problems arise during the process, instant solutions specific to those problems have been tried to be produced. Participants are of the opinion that the Ministry still does not have a clear policy despite seven or eight years. They also point out that there is a trend among refugee students towards mobbing. The Ministry needs to establish a roadmap for the future of these students. It is also suggested by educators that it is necessary to start level classes in schools and to organize supplementary courses for these children.trinfo:eu-repo/semantics/openAccess[No Keywords]MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ MÜLTECİ ÖĞRENCİLERE YÖNELİK EĞİTİM POLİTİKALARI İLE İLGİLİ EĞİTİMCİ GÖRÜŞLERİArticle081449466