Yılmaz, KıvançÖztürk, YaseminBurdurlu, Erol2024-12-282024-12-2820172147-3455https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/380492https://dergipark.org.tr/tr/pub/duzceitbd/issue/33124/364578https://hdl.handle.net/20.500.12684/17321Hedef pazar, nispeten benzerihtiyaç özellikleri gösteren müşteri grubudur. Sürekli ve tatmin edici seviyedekar elde etme, toplumsal hizmet, varlığını sürdürme ve özel beklentilerinikarşılama gibi işletmelerin bilindik amaçlarını gerçekleştirmedeki başarıseviyesi seçtiği hedef pazarın yapısal karakteristiklerinin doğruluğuna bağlıbulunmaktadır. Bu nedenle hedef pazar seçimi işletmeler için hayati önemdedir.Hedef pazar seçiminde farklı kriterler olması ve bu kriterlerin etkisininfarklı stratejilere göre değişmesi, sorunu çok kriterli stratejik karar vermeboyutuna taşımaktadır. Bu çalışmada,karar problemi üzerindeki etkenlerin ağırlıklarının tespiti için AnalitikHiyerarşi Prosesi (AHP) ve en iyi alternatifin seçimi için ise farklıetkenlere göre belirlenen alternatiflerin sıralanması ve seçimi üzerineuygulanan VIKOR (ViseKriterijumska Optimizacija I Kompromisno Resenje) yöntemini bir arada kullanarak mobilya sektörü için hedef pazar potansiyeliningöstergesi olan şehir seçimine yönelik uygulama yapılmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessHedef PazarAnalitik Hiyerarşi Prosesi (AHP)VIKORMobilya SektörüÇOK ÖLÇÜTLÜ KARAR VERME YAKLAŞIMI İLE MOBİLYA İŞLETMELERİ İÇİN HEDEF PAZAR SEÇİMİArticle63744756DergiPark: 364578