Genç, Muratİkinci, Nursena2024-08-232024-08-232022https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=G_oJ1rKE4SgJUkomyAKpR47zm_3-AJSF_gElEBzghq9gajEXB2kvUcstl5Sdq2vEhttps://hdl.handle.net/20.500.12684/15520Bu çalışmada COVID-19 salgını döneminde fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime karşı tutumlarını belirlemek amaçlanmıştır. Nicel bir araştırma olan bu çalışmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Düzce ilinde görev yapan fen bilimleri öğretmeni oluşturmaktadır. Kolay örnekleme yöntemi ile belirlenen araştırmanın örneklemini ise 59 fen bilimleri öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Ağır (2007) tarafından geliştirilen ''Uzaktan Eğitim Tutum Ölçeği'' kullanılmıştır. Ölçeğin güvenirliği için Cronbach Alpha katsayısı hesaplanmıştır. Analiz sonuçlarına göre COVID-19 salgını döneminde fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime karşı tutumlarının orta düzeyde olduğu bulunmuştur. Öğretmenlerin cinsiyet, öğrenim durumu, çalıştıkları kurum ve mesleki kıdem faktörleri bakımından uzaktan eğitim tutumlarında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Öğretmenlerin COVID-19 salgını döneminde uygulanan uzaktan eğitime yönelik görüşleri değerlendirildiğinde, öğretmenlerin bu dönemde en çok iletişim ve teknolojik araçlar konusunda zorluk yaşadığı, bu durumun asıl nedeninin de öğrenciler arasındaki fırsat eşitsizliği olduğu görülmüştür. Bu durum ayrıca öğrencilerin motivasyonlarını da olumsuz etkilemiş ve fen bilimleri dersindeki başarılarının da düşmesine neden olmuştur. Fen bilimleri öğretmenlerinin mesleki gelişimleri, yaşanılan bu süreçten çoğunlukla olumlu yönde etkilenmiş; öğretmenlerin teknoloji okuryazarlığı artmış ve eğitim teknolojilerini kullanma becerileri gelişmiştir.In this study, it was aimed to determine the attitudes of science teachers towards distance education during the COVID-19 pandemic. In this study, which is a quantitative research, descriptive survey model was used. The universe of the research consists of science teachers who work in Düzce. This study consist of by 59 science teachers who were determined by easy sampling method. The "Distance Education Attitude Scale" developed by Ağır (2007) was used as a data collection tool. The Cronbach Alpha coefficient was calculated for the reliability of the scale. According to the results of the analysis, it was found that the attitudes of science teachers towards distance education were moderate during the COVID-19 pandemic. There was no significant difference in distance education attitudes of teachers in terms of gender, educational status, institution they work for and professional seniority. When teachers' views on distance education applied during the COVID-19 pandemic were evaluated, it was seen that teachers had the most difficulties in communication and technological tools in this period, and the main reason of this was the inequality of opportunity among students. This situation also negatively affected the motivation of the students and caused a decrease in their success in the science course. Professional development of science teachers was mostly affected positively by this process; teachers' technology literacy has increased and their ability to use educational technologies has improved.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitim ve ÖğretimEducation and TrainingCOVID-19 salgını döneminde fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime karşı tutumlarıAttitudes of science teachers against distance education during the COVID-19 epidemicMaster Thesis155793498