Sapancı, AhmetBayrı, Hakan2023-07-262023-07-2620221304-0278http://doi.org/10.17755/esosder.1067433https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1137162https://hdl.handle.net/20.500.12684/13328Bu ara?tırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin psikolojik iyi olu? düzeylerinin yordanmasında, algılanan öz düzenleme ve psikolojik kırılganlıkdeği?kenlerinin etkisinin incelenmesidir. Belirlenen amaç doğrultusunda bu üç deği?kenin; öğrenim görülen fakültelere, öğrencilerin memnuniyetine ve cinsiyete göre farklılık gösterip göstermediği de incelenmi?tir. ?li?kisel tarama tipi yöntemi ile yapılan ara?tırmanın çalı?ma grubunu Düzce Üniversitesinin çe?itli fakültelerinde (Tıp Fakültesi, Eğitim Fakültesi, Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi, ?lahiyat Fakültesi, Spor Bilimleri Fakültesi, ??letme Fakültesi, Teknoloji Fakültesi, Ziraat Fakültesi, Sağlık Bilimleri Sosyal Bilimler, Fen ve Edebiyat Fakültesi ve Orman Fakültesi) öğrenim gören toplam 1112 öğrenci olu?turmaktadır. Ara?tırmada veri toplama aracı olarak ki?isel bilgi formu, “Psikolojik ?yi Olu? Ölçeği”, “Algılanan Öz-düzenleme Ölçeği” ve “Psikolojik Kırılganlık Ölçeği” kullanılmı?tır. Ara?tırmanın çoklu doğrusal regresyon kullanılarak yapılan nicel analizi sonucunda, üniversite öğrencilerinin öz-düzenleme ve psikolojik kırılganlıklarının, psikolojik iyi olu? düzeylerini anlamlı düzeyde yordadığı gözlemlenmi?tir. Öğrencilerin psikolojik iyi olu?larını, algıladıkları öz-düzenleme düzeyleri olumlu yönde etkilerken; psikolojik kırılganlıklarının olumsuz yönde etkilediği görülmü?tür.tr10.17755/esosder.1067433info:eu-repo/semantics/openAccessÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN PSİKOLOJİK İYİ OLUŞ DÜZEYLERİNİN YORDANMASINDA ÖZ-DÜZENLEME VE PSİKOLOJİK KIRILGANLIĞIN ROLÜArticle2184144614641137162