Şatır, EsraGüner, Kubilay2021-02-252021-02-252017https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=7lOJX8w_8PRQU1mSHU6-juvICp5h6Ml-Skh6OEDR-d1RFUPT0_ObgEEnFlxzTAzThttps://hdl.handle.net/20.500.12684/7062YÖK Tez No: 473064Steganografi, görünüşte zararsız taşıyıcılar içinde bilginin varlığını gizleme bilimi olup, mesaj varlığının tespit edilemeyeceği bir iletişim yöntemidir. Verilerin gizlenebileceği çeşitli dijital taşıyıcılar veya resimler, ses dosyaları, metin, html vb. yerler vardır. Bu çalışmada, örtme aracı olarak yılan oyunu kullanan bir oyun steganografi yöntemi tasarlanmıştır. "Vitamin" denilen yemlerin her hareketini tahmin ederek gizli verileri gizlemek hedeflenmiştir. Diğer bir deyişle, gizli verilerin birim bileşenlerine göre vitaminin koordinatları hesaplanır. Bu arada oyun platformunu karmaşıklaştırmayı ve vitamin yeri ile gizli veriler arasında DES S-kutuları kullanarak doğrusal olmayan bir ilişki kurmak planlanmıştır. Bu işlemler, önerilen şemayı muhtemel steganografik saldırılara karşı daha dayanıklı hale getirir ve çözümleme prosedürünü daha karmaşık hale getirir. Bu nedenle, güvenlik ve algılanamazlık bu çalışmanın kapsamı içerisinde ilgi odağı olarak tutulmuştur. Ayrıca, her hareketle önemli kapasite oranları elde edilmiştir. Yapılan deneylerle, bu iddialar desteklenmektedir.Steganography is the science of concealing the existence of information within innocuous seeming carriers and a communication method in such a way that the presence of a message can not be detected. There are a variety of digital carriers or places like images, audio files, text, html, etc. Where data can be hidden. Inthisstudy, we proposed a game steganography method using snake game as the cover medium. We aim to hide the secret data by estimating the each move of the bait called "vitamin". In other words, we compute coordinates of the vitamin according to the unit components of secret data. Mean while, we plan to complicate the game platform and establish a nonlinear relationship between the vitamin location and secret data by employing DES S-boxes. These operations render the proposed scheme more resilient against the possible steganographic attacks and make the extraction procedure more complicated. Therefore, security and imperceptibility have been kept as the focus of interest in the scope of this study. Besides, significant capacity rates have been obtained by each move. The performed experiments support these claims.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve KontrolComputer Engineering and Computer Science and ControlOyun teorisiGame theoryUluslararası veri şifreleme algoritmasıInternational data encryption algorithmYılan oyununda steganografiA snake game steganography methodMaster Thesis150