Akan, DurdağıYarım, Mehmet Ali2024-12-282024-12-2820192146-5975https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/909288https://dergipark.org.tr/tr/pub/dusbed/issue/51286/584734https://hdl.handle.net/20.500.12684/16903Bu araştırmanın temel amacı ilkokul öğrencilerinin“okul” ve “okul müdürü” kavramlarına ilişkin algılarını metaforlar aracılığıylaortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma grubunu, Erzurum ilinin Yakutiye ilçesinde 2018-2019eğitim öğretim yılında farklı ilkokullarda öğrenim gören 3. ve 4. sınıföğrencilerinden oluşan 80 kişilik bir grup oluşturmaktadır. Araştırma verileri araştırma kapsamında yer alanilkokul öğrencilerinin “Okul/okul müdürü….gibidir, çünkü…” cümlesinitamamlamasıyla elde edilmiştir. Verilerin analiz edilmesinde ve yorumlanmasındaiçerik analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğrenciler okul kavramına ilişkin 39, okul müdürükavramına ilişkin ise 43 metafor üretmişlerdir. Öğrencilerin % 92.4’ü okuluolumlu bir kavram olarak algılamaktadırlar ve okulu öğretici, geliştirici biryaşam alanı bir eğlence ve oyun merkezi olarak görmektedirler. Öğrencilerinokul müdürü kavramına ilişkin ürettikleri 43 metaforun 38’ i olumludur. Öğrenciler okul müdürünü bir yandan ailesinin birüyesi görüp severken diğer yandan da sinirli yapısı ve yönetsel ağırlığınedeniyle bir korku unsuru olarak da görmektedirler.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessokulmetaforİLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN OKUL VE OKUL MÜDÜRÜ KAVRAMLARINA İLİŞKİN METAFORİK ALGILARIArticle92223233DergiPark: 584734