Yıldız, Mehmet SelamiArslan, Hakan Murat2020-04-302020-04-3020132148-029X2148-029Xhttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRZNU16a3dNQT09https://hdl.handle.net/20.500.12684/1858Bu çalışmada , bekleme hattı modeli ile Düzce Üniversitesi Merkez Yemekhanesin de öğrencilerin yemek kuyruğunda beklemeleri ne ilişkin veriler incelenmiş ve sistemin ortalama performansı hesaplanmıştır. Veriler Düzce Üniversitesi Sağlık, Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığı'ndan alınmıştır. Analizler sonucunda yemekhanede var olan iki turnikeli yemek alma sisteminin ortalama performansının (doluluk oranının) % 45 olduğu belirlenmiştir. Ayrıca işletmeye, personel planlama ve sıra matik işletim sistemi konusunda, bir takım önerilerde bulunulmuştur.In this study, the data pertaining to the queuing of students at Düzce University Central Cafeteria have been analised with the waiting line model and average performance of the system has been evaluated with the same data. The data have been obtained from the Directorate of Health, Culture and Sports of Düzce University. As a result of the analyses, th e average performance of the two styles of taking food from the cafeteria system (occupancy rate) has been determined as 45%. In addition, some suggestions have been made about staff planning and operating queuematics.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessTarihBekleme hattı modeliyle servis sisteminin analizi: Düzce Üniversitesi merkez yemekhanesi örneğiAnalysis of service system with waiting line model: The case of Düzce University central refectoryArticle021169184