Yıldız, Nuray BenliSahtiyancı, Elif2020-04-302020-04-3020192148-2446https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpJME56VTJOZz09https://hdl.handle.net/20.500.12684/2178Geleneksel yöntemlerle yapılan tasarım ve çizim teknikleri, bilgisayar teknolojisinin gelişmesiyle hızlı bir şekildedijitalleşmektedir. Bu süreçte özellikle mimari uygulama projeleri, detay çizimleri, üç boyutlu modeller vefotogerçekçi görüntüler (render) bilgisayar destekli tasarım programlarında gerçekleştirilmektedir. “YapıRessamlığı” mimari çizim odaklı eğitim verilen bir ön lisans programı olması sebebiyle bu teknolojikgelişmelerden direkt etkilenmektedir. Bu çalışmada “Yapı Ressamlığı” ön lisans programında Bilgisayara DestekliTasarım (BDT) derslerinin süreçsel gelişiminden bahsedilerek, yapılan anket çalışmasıyla öğrencilerin BDTdersleri kapsamında öğrendikleri programlarla ilgili izlenimleri ortaya çıkarılmıştır. Anket sonuçlarına göre derskapsamında öğretilen programların, öğrenci tarafından daha çok benimsenip kullanıldığı görülürken özelliklemezuniyet sonrası kullanacaklarını düşündükleri Autocad, Sketch Up ve Photoshop yazılımlarına daha çok ilgigösterdikleri sonucu ortaya çıkmıştır.Design and drawing techniques made with traditional methods are rapidly digitalized by the development ofcomputer technology. Within this period, especially architectural application projects, detail drawings, three-dimensional models and photorealistic images (render) are carried out in computer-aided design programs. Since,“Architectural Drafting” is an associate degree program that has a education style focuses on architectural drawing,it is directly influenced by these technological developments. In this study, the process development of theComputer Assisted Design (CAD) courses in the “Architectural Drafting” associate degree program is discussedand the students' impressions about the programs they learned within the CAD courses were revealed by thequestionnaires. According to the results of the questionnaires, it is seen that the programs taught in the course havebeen adopted and used more by the students and they show more interest to the softwares like Autocad, Sketch Upand Photoshop that can be used after graduation.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessBahçe BitkileriBalıkçılıkBilgisayar BilimleriBilgi SistemleriBilgisayar BilimleriDonanım ve MimariBilgisayar BilimleriSibernitikBilgisayar BilimleriTeori ve MetotlarBilgisayar BilimleriYapay ZekaBilgisayar BilimleriYazılım MühendisliğiBitki BilimleriBiyolojiBiyoloji Çeşitliliğinin KorunmasıÇevre BilimleriÇevre MühendisliğiDenizcilikDeniz ve Tatlı Su BiyolojisiEkolojiEndüstri MühendisliğiEnerji ve YakıtlarEntomolojiFizikAkışkanlar ve PlazmaFizikAtomik ve Moleküler KimyaFizikKatı HalFizikMatematikFizikNükleerFizikokimyaFizikPartiküller ve AlanlarFizikUygulamalıGenetik ve KalıtımGıda Bilimi ve TeknolojisiGörüntüleme Bilimi ve Fotoğraf TeknolojisiHücre ve Doku Mühendisliğiİmalat Mühendisliğiİnşaat Mühendisliğiİnşaat ve Yapı TeknolojisiJeokimya ve JeofizikJeolojiKimyaAnalitikKimyaİnorganik ve NükleerKimyaOrganikKimyaTıbbiKimyaUygulamalıLimnolojiMaden İşletme ve Cevher HazırlamaMalzeme BilimleriBiyomalzemelerMalzeme BilimleriKâğıt ve AhşapMalzeme BilimleriKaplamalar ve FilmlerMalzeme BilimleriKompozitlerMalzeme BilimleriÖzellik ve TestMalzeme BilimleriSeramikMalzeme BilimleriTekstilMantar BilimiMatematikMetalürji MühendisliğiMeteoroloji ve Atmosferik BilimlerMikroskopiMimarlıkMineralojiMühendislikBiyotıpMühendislikDenizMühendislikElektrik ve ElektronikMühendislikHava ve UzayMühendislikJeolojiMühendislikKimyaMühendislikMakineMühendislikPetrolNanobilim ve NanoteknolojiNükleer Bilim ve TeknolojisiOptikOrman MühendisliğiPaleontolojiParazitolojiPolimer BilimiRobotikSavunma BilimleriSpektroskopiSu KaynaklarıTaşınımTaşınım Bilimi ve TeknolojisiTelekomünikasyonTermodinamikYeşilSürdürülebilir Bilim ve TeknolojiZiraat MühendisliğiZiraatToprak BilimiBilgisayar Destekli Tasarım (BDT) Programlarının Yapı Ressamlığı Programı Öğrencilerinin Tercihleri Açısından DeğerlendirilmesiAssessment of Computer Aided Design (CAD) Programs in Terms of Preferences of Students of the Architectural Drafting ProgramArticle71531540