Keskiner, Emine2024-12-282024-12-2820182619-97502619-9750https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/607373https://dergipark.org.tr/tr/pub/duifad/issue/41610/487943https://hdl.handle.net/20.500.12684/16355Günümüzde gençlerin inançla ilgilisorgulamalarının daha çok kader inancı ilgili olduğu görülmektedir. Sorgulamalarınatatmin edici cevap alamayan gençlerin ise Deizme kaydığına dair bir izlenimmevcuttur. Bilgi teknolojilerindeki gelişmeler gençleri diğer alanlarda olduğugibi inanç alanında da birçok bilgi ve yorumla karşı kaşıya getirmiştir. Budurum, örgün din eğitiminin hem önemini hem de sorumluluğunu artırmaktadır. DinKültürü ve Ahlak Bilgisi ders kitaplarıbelki de birçok öğrencinin hayatı boyunca karşılaşacağı en önemli dinîkaynaklardan biridir. Bu çalışmadagençlerin kader inancı ile ilgili sorguladığı meselelere ders kitaplarındanasıl yaklaşıldığını tespit etmek amacıyla ilk ve ortaokul Din Kültürü ve AhlakBilgisi öğretim programları ile ders kitapları doküman inceleme yöntemiyletaranmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessGençlikİnançKaderDin Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders KitaplarıDİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERS KİTAPLARINDAKİ KADER ÖĞRETİSİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRMEArticle225065DergiPark: 487943