Dedeoğlu, HakanSezer, Behlül Bilal2025-09-092025-09-092023https://hdl.handle.net/20.500.12684/20227Sürdürülebilir kalkınma kavramı sadece çevreyle ilişkili bir kavram olarak kalmayıp iklimden ekonomiye, finanstan sağlığa, enerjiden eğitime aslında hayatın birçok alanında önemli disiplinler arası bir kavram haline gelmiştir. Birleşmiş Milletler tarafından hazırlanan raporlara göre, sürdürülebilir kalkınma hedeflerine ulaşılabilmesi için planlı bir eğitim sürecine ihtiyaç vardır. Bu nedenle bu araştırmada ilkokul öğrencilerinin sürdürülebilir kalkınma doğrultusunda sürdürülebilir şehir tasarımlarının incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni tercih edilmiştir. Araştırmanın örneklem grubu, Düzce şehir merkezinde öğrenim gören gönüllü beş ilkokul dördüncü sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmada veriler topluluk haritalaması yöntemiyle toplanmıştır. Veri analizinde doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada bulguların sürdürülebilir şehirlerle ilgili ulaşım & çevre, rekreasyon alanı ve çevresel temizlik boyutları altında toplandığı görülmektedir. Ayrıca araştırma bulgularına göre, öğrencilerin sürdürülebilir kalkınma hedeflerini çizimlerine yansıtabildikleri görülmektedir. Araştırma sonunda, öğrencilerin sürdürülebilir bir gelecek için ortak karar alma mekanizmalarına katılımlarını sağlamak amacıyla öğretmenlere sürdürülebilir kalkınma konusunda uygulamalı eğitimlerin verilmesi, öğrencilerini sürdürülebilirlikle ilgili projelere yönlendirilmeleri önerilmektedir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSürdürülebilir kalkınmasürdürülebilir şehirdisiplinler arasıtopluluk haritasıİlkokul Öğrencilerinin Sürdürülebilir Şehir ve Yaşam Alanı Tasarımı: Düzce Kent ÖrneğiArticle192196