Şahin, Azize2020-04-302020-04-3020141309-6362https://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRjek1qWTNOdz09https://hdl.handle.net/20.500.12684/938Marka ve müşteri kavramları pazarlama alanının temel taşları olmasına rağmen bu iki kavram arasındaki ilişki kalitesi veya marka ilişki kalitesi kavramı literatürde ihmal edildiği görülmektedir. Bu çalışmada marka- müşteri ilişkileri kalitesi kavramının öncülleri olan müşteri beklentileri, algılanan değer ve kalite kavramları ile marka-müşteri ilişkileri kalitesi kavramının sonucu olan marka değeri kavramları arasındaki ilişkiler in- celenmektedir. Bu araştırma mobil iletişim sektöründe 500 kişi üzerinde yapılmış, analizler Partial Least Squares (PLS) metodu kullanılarak ger- çekleştirilmiştir. Sonuçlar GSM operatör markaları marka değerlerini ve marka-müşteri ilişki kalitelerini algılanan değer ve kalitelerini yükselte- rek gerçekleştirebileceklerini desteklemektedir.Brands and customers are cornerstones of the marketing feld, and yet their relationship has received relatively little attention.This study aims to enhance understanding of brand-customer relationship quality as an- tecedents of brand equity by executing a comprehensive empirical analy- sis. The proposed research model was tested using structural equation modelling (SEM) with PLS (PLS Graph 3.0) for hypotheses, based on data collected from 500 customer respondents in mobile communication sector. The results indicate that mobile communication services brands can improve brand-customer relationship quality and brand equity thro- ugh effcient operations for customer expectations, perceived value and quality.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessİktisatİşletmeMobil İletişim sektöründe bir uygulama marka değerinde marka-müşteri ilişki kalitesinin rolü: Mobil iletişim sektöründe bir uygulamaThe role of brand-customer relationship quality on brand equity: An empirical study on mobile communication brandsArticle6291109