Daştan, Burcu ErkayaBozdemir, Enver2023-07-262023-07-2620211309-7423https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1132816https://hdl.handle.net/20.500.12684/13343Bu çalışmanın amacı, hastane işletme gruplarından Düzce Ağız ve Diş Sağlığı Merkezinde kalite maliyetlerini PAF (Prevention- Appraisal-Failure) modeline göre analiz ederek yönetsel kararlar açısından faydalı bilgiler sunmaktır. Bu amaç doğrultusunda araştırma yöntemi olarak örnek olay yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada, söz konusu Merkezin 2019 yılına ait birincil veri niteliği taşıyan mali verileri kullanılmıştır. Önleme, ölçme ve değerlendirme, iç ve dış başarısızlık ile ilgili her bir kalite maliyet kalemleri, Merkezin toplam maliyetlerine, toplam kalite maliyetlerine ve kalite maliyet kaleminin bağlı bulunduğu ilgili ana kalite maliyet grubuna göre oranlanarak analizi yapılmıştır. Yapılan analiz sonucunda kalite maliyetlerinin Merkezin toplam hizmet üretim maliyetleri içerisindeki payı %13,4 olarak bulunmuştur. Bu oranın % 11,18’i önleme, %1,23’ü ölçme ve değerlendirme, %0,70’i iç başarısızlık maliyetleri ve %0,29’u ise dış başarısızlık maliyetlerinden oluştuğu görülmüştür. Buna göre kalite maliyetleri içerisinde en yüksek önleme en düşük dış başarısızlık maliyetlerinin olduğu tespit edilmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessHastane İşletmelerinde Kalite Maliyetlerinin PAF Modeline Göre Analizi: Düzce Ağız ve Diş Sağlığı Merkezinde Bir UygulamaArticle123103810491132816