Ongun, RıdvanAlpay, Yakup OktayUygur, İlyas2025-08-292025-08-292018https://hdl.handle.net/20.500.12684/20196Küresel ısınma tehdidi ve çevresel sorunların artması ülkeleri önlem almaya zorlamıştır. Karbon salınımının azaltılması en önemli tedbirlerden biri olarak düşünülmektedir. Yakıt tasarrufu için daha hafif malzemeler kullanmak bir alternatif olarak görünmektedir. Günümüzde özellikle havacılık ve otomotiv sektörlerinde Karbon Fiber Katkılı Kompozit malzemeler (KFKK) hafif ve dayanıklı olduğu için tercih edilmektedir. Birçok Endüstriyel sektörde KFKK-Al ve KFKK-KFKK birleştirmeleri yaygın olarak perçin, vida, cıvata veya yapıştırıcı maddeler kullanılarak yapılmaktadır. Havacılık sektöründe ise uçak motorunun kanata bağlanan noktalarında, kanatın farklı noktalarında ve gövdede yapıştırıcılı bağlantılar kullanılmaktadır. Perçin kullanılan bağlantılarda birleştirilen malzemelerin mekanik özellikleri olumsuz olarak etkilendiği için yapıştırma yöntemi daha çok tercih edilmektedir. Yapışkan kullanılan bağlantılarda yapışma yüzeyinin performansının belirlenmesi gerekmektedir. Bu çalışmada KFKK-Al ve KFKK-KFKK birleştirmelerinin yapışma yüzeylerinin kesme dayanımı incelenmiştir. Bağlantıların kesme dayanımları tek bindirmeli test numuneleri üretilerek çekme deneyi ile belirlenmiştir. Yapıştırıcı olarak piyasada kolay elde edilebilen, fiyatı uygun olan epoksi ve poliüretan bazlı iki farklı yapıştırıcı kullanılmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessKarbon FiberKompozit MalzemelerKesme yüküYapıştırmaKarbon Fiber Takviyeli Birleştirmelerde Kullanılan Farklı Yapıştırıcıların Kesme Dayanımına EtkisiConference Object13841389