Özçelik, NurcanYıldız, HüseyinYozcu, İlyas2024-12-282024-12-2820232822-227Xhttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2905243https://dergipark.org.tr/tr/pub/dujoss/issue/75899/1239442https://hdl.handle.net/20.500.12684/17061Bu araştırmada okul öncesi eğitimde öğretimsel lider olarak okul yöneticilerinin verilerle iletişimini ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Nitel araştırma deseni ile yürütülen araştırmaya sekiz okul yöneticisi gönüllü olarak katılmıştır. Veriler yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda birinci soruda Eğitimin temel amaçları doğrultusunda ilköğretime hazırlamak; Milli ve manevi değerleri aşılamak, Bilişsel, sosyal, duyusal, motor ve dik gelişimlerini geliştirmek, Sosyalleşmelerini sağlamak, Hedef, ilgi ve becerilerini ölçmek, Araştırmaya sevk etmek, Problem çözebilme ve muhakeme yeteneği kazandırmak, ikinci soruda Görüşme/Toplantı, Gözlem, Teknolojik iletişim araçları, Anket, Dilek/Şikayet kutusu, üçüncü soruda, Bireysel görüşme/toplantı, Seminer, bülten, mektup, broşür vb., Diğer kurumlarla işbirliği, Ev ziyaretleri, İnternet sitesi, Portfolyo/gelişim dosyaları, dördüncü soruda Okul dışı etkinlikler, Kurum kültürü oluşturmak, Anketler/form, Personel toplantıları, Eğitim/seminer, Aile katılım etkinlikleri, beşinci soruda Veli toplantısı, Anketler, Seçim/oylama, Okul aile birliği toplantısı kodlarına ulaşılmıştır. Sonuç olarak okul yöneticilerinin velilerle iletişim kurmak için çeşitli yollar tercih ettiği ve velilerle iletişimlerinin iyi seviyede olduğu söylenebilir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessOkul öncesiveliiletişimyöneticiöğretimsel liderOkul öncesiveliiletişimyöneticiöğretimsel liderOkul Öncesi Eğitimde Öğretimsel Lider Olarak Okul Yöneticilerinin Velilerle İletişimiArticle31100105DergiPark: 1239442