Akıncıoğlu, GülşahAkıncıoğlu, SıtkıUygur, İlyasÖktem, Hasan2020-04-302020-04-3020181301-40482147-835Xhttps://doi.org/10.16984/saufenbilder.352785https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpFME16a3lNZz09https://hdl.handle.net/20.500.12684/1961Bu çalışmada, Renault Clio otomobilin fren balatası, bor oksit tozu katkısı ile sıcak presleme yöntemiyleüretilerek, bor oksit tozunun balatanın tribolojik özellikleri üzerine etkisi deneysel olarak araştırılmıştır.Son yıllarda çevre dostu malzemelerin kullanılmasının önem kazanmasından dolayı fren balatasınıniçeriğinde bor oksit kullanılmıştır. Ayrıca bu malzemenin seçilmesinde ülke ekonomisine fayda sağlamaktaamaçlanmıştır. Karşılaştırma yapmak için ticari Clio balatası kullanılmıştır. Balata numunelerinin aşınmasürtünme deneyleri Chase tipi cihazda yapılmıştır. Bor oksit katkısının fren balatasının aşınma sürtünmeperformansına etkisi ticari fren balatasının sonuçlarıyla kıyaslanarak incelenmiştir. Sonuçta bor oksitkatkısının sürtünme katsayısına olumlu etki yaptığı gözlenmiştir.In this study, the Renault Clio car was produced by hot press method with boron oxide powder additive andthe effect on the tribological properties of the boron oxide additive was experimentally investigated. Inrecent years, the use of environmentally friendly materials has become important, so boron oxide has beenused in the brake pad. Also it aimed at providing benefits to the national economy in the selection of thesematerials. Clio commercial pads were used for comparison. Friction linings wear testing of samples arecarried out Chase type device. The effect of the boron oxide additive brake wear on wear frictionperformance has been investigated in comparison with the results of commercial brake pad. As a result, itwas observed that the boron oxide contribution has a positive effect on the friction coefficient.tr10.16984/saufenbilder.352785info:eu-repo/semantics/openAccessBilgisayar BilimleriBilgi SistemleriBilgisayar BilimleriDonanım ve MimariBilgisayar BilimleriSibernitikBilgisayar BilimleriTeori ve MetotlarBilgisayar BilimleriYapay ZekaBilgisayar BilimleriYazılım MühendisliğiBiyolojiBiyoloji Çeşitliliğinin KorunmasıÇevre BilimleriÇevre MühendisliğiDenizcilikEkolojiEndüstri MühendisliğiEnerji ve YakıtlarEntomolojiFizikAkışkanlar ve PlazmaFizikAtomik ve Moleküler KimyaFizikKatı HalFizikMatematikFizikNükleerFizikokimyaFizikPartiküller ve AlanlarFizikUygulamalıGenetik ve KalıtımGıda Bilimi ve TeknolojisiGörüntüleme Bilimi ve Fotoğraf Teknolojisiİmalat Mühendisliğiİnşaat Mühendisliğiİnşaat ve Yapı Teknolojisiİstatistik ve OlasılıkJeolojiKimyaAnalitikKimyaİnorganik ve NükleerKimyaOrganikKimyaTıbbiKimyaUygulamalıKuş BilimiMatematikMetalürji MühendisliğiMühendislikElektrik ve ElektronikMühendislikJeolojiMühendislikKimyaMühendislikMakineNanobilim ve NanoteknolojiOptikPaleontolojiParazitolojiRobotikSavunma BilimleriSpektroskopiSu KaynaklarıTaşınımTelekomünikasyonTermodinamikYeşilSürdürülebilir Bilim ve TeknolojiBor oksit tozunun fren balatalarının tribolojik özelliklerine etkisiThe effects of boron oxide powders on the tribological properties of brake padsArticle222755760