Sözen, EserBardak, TimuçinPeker, HüseyinBardak, Selahattin2024-12-282024-12-2820172147-3455https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/380441https://dergipark.org.tr/tr/pub/duzceitbd/issue/33124/364559https://hdl.handle.net/20.500.12684/17284Mobilya sektörü Türkiye’de öncü sektörlerdenbiridir ve bu sektördeki firmalar için farklı tüketicilerin davranışlarınıanlamak önemli bir konu haline dönüşmüştür. Mobilya Sektörü veriler bakımındanzengindir fakat elde edilen anlamlı bilgiler sınırlıdır. Çalışmada, VeriMadenciliğinde kullanılan algoritmalarından biri olan Apriori algoritmasıkullanılarak mobilya seçimde etkili olan faktörler (dayanaklılık, işlevsellik,estetik, maliyet) analiz edilmiştir. nbsp; Buamaçla, anket yöntemi ile gerekli bilgiler alınmıştır. Elde edilen veriler wekayazılıma gönderilmiş ve birliktelik kurallarının çıkarılması sağlanmıştır. Busayede, farklı tüketicilerin mobilya seçimlerinde hangi kriteri en çok önemsedikleribelirlenmiştir. nbsp;trinfo:eu-repo/semantics/openAccessVeri madenciliğimobilyaapriorialgoritmaAPRİORİ ALGORİTMASI KULLANILARAK MOBİLYA SEÇİMDE ETKİLİ OLAN FAKTÖRLERİN ANALİZİArticle63679684DergiPark: 364559