Özgür, Ömer Faruk2025-03-242025-03-2420182564-7946https://hdl.handle.net/20.500.12684/19555Kriz konusu özellikle 21. Yüzyılda işletme yönetimi ve halkla ilişkiler disiplinlerinin öncelikli çalışma alanlarından biri olmuştur. Gerçekleştirilen çalışmalarda krizlerin önceden sezilmesi, kriz anında ve sonrasında yapılması gerekenlerden yola çıkılarak birçok çalışma yapılmıştır. Çalışmalar genellikle iki genel başlık altında literatürde bir araya getirilmiştir. Bu başlıklar “kriz yönetimi” ve “kriz iletişimidir”. Kriz yönetimi işletmelere kriz boyunca yaşanan krizin işletmeye olumsuz etkilerini nasıl en aza indirileceği konusu üzerine odaklanırken, kriz iletişimi ise daha çok kriz yönetimi esnasında işletmelerin hedef kitlelerine mesajlarını nasıl iletebileceği konularına odaklanmıştır. Bu makalede ilk olarak kriz iletişimi ve kriz yönetimi ile ilgili literatürdeki bazı modeller üzerinden bilgiler paylaşılmıştır. Çalışmanın uygulama kısmında ise 2014 Yılı’nda Soma Maden İşletmeleri’ne ait maden ocağında yaşanan ve 301 işçinin hayatını kaybettiğini facianın işletme yönetimi tarafından kriz iletişimi ve kriz yönetimi ilkeleri doğrultusunda doğru ve yanlışları analiz edilmiştir. Bu kriz halkla ilişkiler disiplini açısından irdelenmiş ve işletmelerin kriz yönetimi ve iletişiminde dikkat etmesi gerekenlere yönelik bilgiler paylaşılmıştır. trinfo:eu-repo/semantics/openAccessKriz İletişimi|Kriz Yönetimi|Soma Maden FaciasıKriz Yönetimi ve Kriz İletişimi Bağlamında Soma Maden Faciası Krizine BakışArticle222955