Taşkesen, AbdullahÇetinkaya, Fatih Çetin2024-08-232024-08-232024https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=KMB79M3N7zK1UR2WYeRgQslwV6eKBKktdjZg0Jxc-PPqLDsegQNXBjuIgartapYUhttps://hdl.handle.net/20.500.12684/15582Bu araştırmanın amacı, farklı kültürlerden öğretmen adaylarının göç ve kültürlerarası duyarlılık temalı resimli çocuk kitapları ile gerçekleştirilen etkileşimli okumalar aracılığı ile kültürlerarası duyarlılık düzeylerinin geliştirilmesidir. Fenomonolojik bir araştırma deseninin kullanıldığı bu araştırmadaki veriler 2022-2023 eğitim öğretim yılında, Erasmus+ 2022-1-TR01-KA210-YOU-000081735 kodlu Avrupa Birliği Projesi aracılığı ile elde edilmiştir. Çalışma kapsamında sınıf öğretmenliği bölümünde lisans, yüksek lisans veya doktora öğrenimi gören öğretmen adaylarından oluşan 15 katılımcı ile deneyimsel öğrenme doğrultusunda atölyeler gerçekleştirilmiştir. Türkiye'den 4, Yunanistan'dan 6 ve İspanya'dan 5 öğretmen adayının katılımıyla gerçekleştirilen etkileşimli okuma atölyelerinde 5 adet göç ve kültürlerarası duyarlılık temalı resimli çocuk kitabı kullanılmış; çalışma 1 hafta sürmüştür. Uygulama araştırmacı tarafından yürütülmüştür. Verileri toplamak için Wang ve Zhou (2016) tarafından geliştirilen "Kültürlerarası Duyarlılık" ölçeği ve katılımcıların yansıtıcı günlükleri kullanılmıştır. Araştırma sonuçları göç ve kültürlerarası duyarlılık temalı resimli çocuk kitaplarının etkileşimli okuma yöntemiyle seslendirilmesinin katılımcıların kültürlerarası duyarlılık düzeylerine olumlu yönde katkı sağladığı sonucuna ulaşılmıştır. Sonuçlar göç ve kültürlerarası duyarlılık temalı resimli çocuk kitaplarıyla gerçekleştirilen etkileşimli okuma atölyelerinin öğretmen adaylarının kendilerinden farklı olanları anlamaları ve onlarla empati kurmaları için iyi bir araç olduğunu göstermiştir.The aim of this research is to develop the intercultural sensitivity levels of teacher candidates from different cultures through interactive readings using picture books themed on migration and intercultural sensitivity. The data in this research, in which a phenomenological research design was used, was obtained in the 2022-2023 academic year through the European Union Project coded Erasmus+ 2022-1-TR01-KA210-YOU-000081735. Within the scope of the study, workshops were conducted in line with experiential learning with 15 participants, who are teacher candidates studying for a bachelor's, master's, or doctoral degree in elementary education. Participants included 4 from Turkey, 6 from Greece, and 5 from Spain. Five picture books themed on migration and intercultural sensitivity were used in the interactive reading workshops, which lasted one week. The implementation was carried out by the researcher. Data were collected using the "Intercultural Sensitivity" scale developed by Wang and Zhou (2016) and participants' reflective journals. The research results indicate that vocalizing picture books themed on migration and intercultural sensitivity through the method of interactive reading positively influenced the teacher candidates' levels of intercultural sensitivity. The results show that interactive reading workshops conducted with picture books themed on migration and intercultural sensitivity are an effective tool for teacher candidates to understand and empathize with those different from themselves.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitim ve ÖğretimEducation and TrainingSosyolojiKültürelarası duyarlılık ve etkileşimli okumaIntercultural sensitivity and interactive readingMaster Thesis176869799