Günbayı, İlhanTuzcu, AylaKırca, NurcanBademli, Kerime2023-04-102023-04-1020202146-443X2146-443Xhttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/391546https://hdl.handle.net/20.500.12684/11945Amaç: Bu araştırmanın amacı hemşirelik lisans programında eğitim gören uluslararası öğrencilerin, lisans eğitimineilişkin görüş ve deneyimlerine ilişkin derinlemesine veriler sunmaktır.Gereç ve Yöntemler: Nitel araştırma yöntemi ile yürütülen çalışmada fenomonolojik desen kullanılmıştır. Çalışmagrubunu, Akdeniz Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi’nde öğrenim gören uluslararası öğrencilerin tümü oluşturmuştur.Bu öğrencilerin biri (1) birinci sınıf, üçü (3) ikinci sınıf ve ikisi (2) üçüncü sınıf öğrencilerdir. Öğrencilerin üçü (3)Afrika ülkelerinden, biri (1) Yunanistan, biri (1) Rusya, diğeri (1) Arnavutluk’tan gelmiştir. Veriler bireysel ve odakgrup görüşmeleri ile toplanmış, içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir.Bulgular: Araştırmacılar tarafından kodlanarak oluşturulmuş temalar; hemşirelik öğrencisi olmayı nasıl tanımladıkları,hemşirelik öğrencisi olmayı tanımlama, hemşirelik programındaki yaşadıkları olumlu ve olumsuz deneyimler,uluslararası öğrenci olmanın akademik başarıyı nasıl etkilediği, Türk öğrenciler ile etkileşim kurma, hemşireliköğrencisi olarak yaşadıkları olumsuzlukların ortadan kaldırılması için çözüm önerileridir. Hem bireysel hem odak grupgörüşmelerinde öğrencilerin tamamına yakını dil engelinden dolayı Türkiye’de uluslararası öğrenci olmayı zorlu birsüreç olarak tanımlamışlardır. Çalışmada öğrencilerin olumlu deneyimleri; yöneticilerinin desteği, klinik deneyimleri,arkadaş desteği ve eğitimin iyi olması olarak belirlenmiştir. Olumsuz deneyimleri ekonomik sorunlar, iletişim sorunu veteorik derslerin zor olması olarak saptanmıştır.Sonuç: Öğrencilerin hemşirelik eğitiminde özellikle dil engelinden dolayı uyum sorunları yaşadıkları, buna karşın sınıfarkadaşlarının, öğretim elemanı ve yönetici desteğinden dolayı daha az zorluk yaşadıkları saptanmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessUluslararası Hemşirelik Öğrencilerinin Eğitim Sürecine İlişkin Görüşleri: Fenomonolojik Bir AraştırmaArticle101100107391546