Yazıcı, ElçinBelen, Hayrunnisa BolayBaydar, İşıl YamanOkutan, Nesrin ŞerminAksu, Gökhan2025-03-242025-03-2420192149-2727https://doi.org/10.17984/adyuebd.487001https://hdl.handle.net/20.500.12684/18556Bu araştırma, öykü temelli etkinliklerin anaokuluna devam eden 61-66 aylık çocukların yaratıcılık becerilerine etkisini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubuna deney (n:45) ve kontrol (n:40) grubu olmak üzere toplam 85 çocuk dâhil edilmiştir. Araştırmada 61-66 aylık çocukların yaratıcılık becerilerine “Öykü Temelli Etkinlikler”in etkisini incelemek amacıyla ön test/son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmada “Torrance Resimlerle Yaratıcılık Testi” kullanılmıştır. Deney grubuna “Öykü Temelli Etkinlikler” haftanın beş iş günü yaklaşık 40 dakika-bir saat süre ile toplam altı hafta süresince uygulanmıştır. Verilerin istatistiksel analizleri sonucunda; deney ve kontrol grubundaki çocukların yaratıcılık becerilerine ilişkin puan ortalamaları incelendiğinde uygulanan “Öykü Temelli Etkinlikler”in deney grubu lehine etkili olduğu tespit edilmiştirtr10.17984/adyuebd.487001info:eu-repo/semantics/openAccessOkul Öncesi Eğitim|Öykü|YaratıcılıkÖykü Temelli Etkinliklerin Çocukların Yaratıcılık Becerilerine EtkisiArticle92226249