Çelik, DeryaGüneş, GönülBirgin, OsmanÖzmen, Zeynep MedineAydın, SerhatGürbüz, RamazanGüler, Mustafa2020-04-302020-04-3020181302-5600https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpJNU5UYzNOdz09https://hdl.handle.net/20.500.12684/1999Bu çalışmanın amacı, ilköğretim matematik öğretmeni (İMÖ) adaylarının öğretmenlikmesleğini seçmeye yönelik motivasyonlarını incelemektir. Betimsel nitelikteolan bu araştırmada alan taraması (survey) yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini,Türkiye’deki 21 üniversitenin İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı’nınson sınıfında öğrenim gören toplam 1350 öğretmen adayı oluşturmaktadır.Veri toplama aracı olarak İMÖ adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik motivasyonölçeği ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Verilerin analizi SPSS programı kullanılarakbağımsız örneklemler için t-testi ve ANOVA testleri ile yapılmıştır. Bu araştırmadaİMÖ adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik meslek seçiminde içsel motivasyonfaktörlerinin dışsal motivasyon faktörlerine göre daha çok belirleyici olduğu belirlenmiştir.Araştırmada öğretmenlik mesleğinin seçiminde içsel ve dışsal motivasyon faktörlerinincinsiyet bakımından anlamlı fark oluşturmadığı saptanmıştır. Buna karşınbaşarı algısı yüksek olan ilköğretim matematik öğretmeni adaylarında içsel motivasyonfaktörlerinin meslek seçiminde daha çok belirleyici olduğu tespit edilmiştir.The aim of this study is to investigate the motivation of the pre-service elementarymathematics teachers toward teaching profession. In this study having descriptive design,survey method was used. The sample of study was composed of 1350 elementaryschool level pre-service elementary mathematics teachers registered to 21 differentuniversities as the last year students in Turkey. For data collection, motivation scaletoward teaching profession and personal information form was used. For data analysisindependent samples t-test and ANOVA test was performed by the help of SPSS. Inthis study, it was seen that internal motivation factors are more decisive than externalfactors on teaching profession prefers of pre-service elementary mathematics teachers.It was understood that both internal and external factors had not significant differencein terms of gender. Nevertheless, it was seen that internal factors are more decisiveon teaching professions for pre-service elementary mathematics teachers having highperception of success.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim Araştırmalarıİlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Meslek Olarak Öğretmenliği Seçmeye Yönelik Motivasyonlarının İncelenmesiInvestigating The Motivation Of The Preservice Elementary Mathematics Teachers Toward Teaching ProfessionArticle472203757