Ruşen, Furkan2024-12-282024-12-2820222667-6818https://doi.org/10.55004/tykhe.1106073https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2384871https://dergipark.org.tr/tr/pub/tykhe/issue/74936/1106073https://hdl.handle.net/20.500.12684/180311960’lı yılların sanatsal pratiklerinde meydana gelen değişim, seyirci kavramının niteliğini değiştirmiştir. 1990’lı yıllarda ise seyirci odaklı etkileşimli sanat yapıtları, seyircinin etkileşimli bir şekilde sanat yapıtı ile diyalog kurduğu, sanat yapıtını dönüştürüp değiştirdiği ve etken bir konumda olduğu bir süreci başlatmıştır. Teknolojinin gelişimi ve teknik olanakların farklılaşması ile birlikte birçok kavram yeniden sorgulanmaya ve sanat yapıtlarında işlenmeye başlanmıştır. Etkileşimli sanat yapıtlarının üretilmesi ile birlikte seyirci, izleyici gibi kavramlar etkileşim olgusu ile anılmaya başlamıştır.Seyircinin katılımıyla değişen sanat anlayışı, seyirciyi edilgen konumdan etken konuma dâhil ederek, sanat yapıtının bir parçası olmasını ve farklı bir perspektifle sanat yapıtını deneyimlemesini, etkileşim kurmasını sağlamıştır. Bu çalışmanın amacı, seyircinin farklılaşan sanat pratiklerine bağlı olarak konumunu ve çağdaş sanat içerisinde üretilen etkileşimli sanat yapıtları ile kurduğu diyaloğu irdelemektir.tr10.55004/tykhe.1106073info:eu-repo/semantics/openAccessKatılımcıEtkileşimPerformansYeni Medya Sanatıİlişkisel SanatEtkileşimli Ortam İçerisinde Seyircinin Katılımı ve Aura KavramıArticle713182196DergiPark: 1106073