Erkan, SemraBilir, Zeynep Topcu2020-04-302020-04-3020151302-89442146-5983https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpNd016QTBOQT09https://hdl.handle.net/20.500.12684/1745Bu araştırma okul öncesi eğitiminin ilköğretim birinci sınıf öğrencilerinin Türkçe dil becerilerinin gelişimine olan etkisini çeşitli değişkenlere göre incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu ilköğretim okullarının birinci sınıflarına 2010-2011 eğitim-öğretim yılında başlayan 205 çocuk oluşturmuştur. Çalışmanın verileri "Kişisel Bilgi Formu" ve "Okuma Yazma Becerileri Ölçekleri" kullanılarak toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler, Kruskal Wallis Testi ve Mann Whitney-U Testi ile değerlendirilmiştir. Çalışmanın sonuçları, öğrencilerin Türkçe dil becerileri üzerinde okul öncesi eğitim, anne ve baba öğrenim düzeylerinin istatistiksel olarak anlamlı bir fark yarattığını ancak; kardeş sayısı ve cinsiyet faktörlerinin dil becerileri üzerinde anlamlı bir fark yaratmadığını ortaya koymuşturThis study was conducted in order to examine the effects of preschool education on first graders’ school development of Turkish language skills with respect to certain variables. The study group consisted of 205 children who started attending the first grade of elementary school during the 2010-2011 school year. Data were collected by using the “Literacy Skills Scale”. Data from the study were analyzed by the Kruskal Wallis and Mann Whitney-U Tests. The results showed that preschool education and both parent’s educational background had a significant effect on first graders’ school Turkish language skills, while number of siblings and gender were nottrinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıOkul Öncesi Eğitimin İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin Türkçe Dil Becerilerine EtkisiThe Effects Of Preschool Education On First Graders’ School Turkish Language SkillsArticle035173190